اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت‌ماه امسال صورت می‌گیرد

افتتاح 2 پایگاه خدمات اجتماعی در سراوان

رئیس اداره بهزیستی سراوان گفت: در حال حاضر در حال احداث دو پایگاه خدمات اجتماعی در شهرستان سراوان هستیم که در اردیبهشت‌ماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

افتتاح 2 پایگاه خدمات اجتماعی در سراوان

محمدیوسف ملازهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: 170 مهدکودک فعال در سطح شهرستان سراوان وجود دارد که از این 158 روستامهد هستند که در روستامهدها طرح یک وعده غذای گرم با هماهنگی‌های مرکز بهداشت در حال اجرا است و این طرح تأثیر مطلوبی در کاهش سوءتغذیه کودکان داشته است.

وی به تشریح عملکرد این اداره در سال گذشته پرداخت و افزود: یک‌هزار و 539 خانوار تحت پوشش داریم که از این تعداد بالغ بر 150 نفر دانشجوی مددجوی این شهرستان، شهریه دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی سراوان اضافه کرد: در سال گذشته، 120 مورد اشتغالزایی داشته‌ایم که صددرصد تعهد اجرایی شده است. در سال‌جاری نیز برنامه‌هایی به منظور ایجاد فرصت شغلی برای معلولان و مددجویان در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: میزان مشارکت‌های ما در سال گذشته نسبت به سال قبل آن از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده و معرفی خدمات بهزیستی به جامعه هدف سبب رشد این رقم شده است.

رئیس اداره بهزیستی سراوان افزود: امیدواریم در سال‌جاری نیز با معرفی بیش از پیش خدمات بهزیستی ضمن آشنایی مردم با خدمات سازمان، شاهد افزایش مشارکت مردم در خدمات‌رسانی به جامعه هدف باشیم.

ملازهی گفت: در بحث طرح پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته، 15 هزار کودک در این شهرستان معاینه شدند که از این تعداد بالغ بر 300 کودک مشکوک شناسایی و برای ادامه معاینه به چشم پزشک ارجاع داده شده‌اند.

وی ادامه داد: در بحث مهارت‌های زندگی سال گذشته، هشت کارگاه مهارت‌های زندگی برای زوجین برگزار شده است. در بحث ترک اعتیاد نیز سال گذشته در مرکز «تولد دوباره» این شهرستان 700 نفر برای ترک اعتیاد پذیرش شده‌اند.

ملازهی بیان کرد: در مرکز DIC و کاهش آسیب نیز به طور روزانه 30 نفر از افراد بیمار پذیرش و ضمن دریافت خدمات، آموزش‌هایی برای کاهش آسیب‌های ناشی از آن را فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال تعداد 40 واحد مسکونی مددجویان بهزیستی تحویل داده می‌شود، گفت: در حوزه پیشگیری یک مرکز سرپناه شبانه معتادان (شلتر) و دو مرکز ترک اعتیاد نیز در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/75004/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول