اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

فضیلت حضرت زهرا (س) تجمیع نبوت و امامت بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فضیلتی که حضرت زهرا (س) به آن آراسته بود فضیلت جامع نبوت و امامت بود چرا که آن حضرت از این دو مکتب درس‌ها آموخته است.

فضیلت حضرت زهرا (س) تجمیع نبوت و امامت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام در مسجد جامع شهر نمین اظهار داشت: آن حضرت هم از مکتب رسول‌الله و هم در مکتب امامت علی(ع) فضایل و ذخایری اندوخته بود که می‌توان از این بانو به عنوان نقطه کمال و جامع فضیلت انسانی و شرف معنوی یاد کرد.

وی فاطمه (س) را دارای یک وجود تمام عیار توصیف کرد و افزود: علاقمندان به آن حضرت از عذاب آخرت در امان می‌مانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود عزاداری برای شهادت آن بانوی بزرگوار را سبب برخورداری از شفاعت ائمه اطهار (ع) در روز آخرت دانست.

ستوده با بیان اینکه حضرت زهرا (س) مادر تمامی ائمه (ع) بود و همه آن حضرات در زندگانی پربرکتشان به حضرت زهرا (س) تاسی می‌کردند اضافه کرد: تمامی مسلمانان مرد و زن در راستای دستیابی به سعادت دنیا و آخرت نیازمند الگوگیری از سیره عملی حضرت زهرا (س) هستند.

وی ائمه را حجت الهی برای مردم و حضرت زهرا (س) را حجت الهی برای تمامی ائمه اطهار (ع) دانسته و افزود: فضیلت‌های تمامی ائمه بزرگوار در وجود حضرت زهرا (س) جمع شده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم مداحان با مداحی و نوحه‌سرایی در سوگ شهادت حضرت فاطمه (س) حاضران را به فیض رسانده و شرکت‌کنندگان در مراسم نیز در سوگ شهادت بزرگ بانوی صدر اسلام حضرت زهرا (س) عزاداری و سینه‌زنی نمودند.

همچنین در دیگر شهرها و بخش‌های استان اردبیل نیز عزاداران سالگرد شهادت فاطمه زهرا (س) را به سوگ نشستند.

در شهر اردبیل از صبح امروز دسته‌های عزاداری به شیوه سنتی در خیابان‌ها و معابر این شهر به حرکت درآمده و به شیوه سنتی در سوگ دخت نبی اکرم (ص) به سینه‌زنی و نوحه‌سرایی پرداختند.

سینه‌زنی و زنجیرزنی دسته‌های عزاداری، آیین‌های سخنرانی و روضه‌خوانی نیز شب گذشته و امروز در معابر، مساجد و حسینیه‌های شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی، مشگین‌شهر، نیر، نمین، کوثر، خلخال و سرعین برگزار شد و در آن سخنرانان به تشریح جایگاه والای حضرت زهرا (س) پرداخته و مومنان نیز به عزاداری و سوگواری پرداختند.

انتهای پیام/62003/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول