اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل:

جاده‌های اردبیل به مجتمع‌های بین‌راهی مجهز می‌شوند

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از تجهیز تمام محورهای مواصلاتی استان به مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی و مجموعه‌های خدمات‌رسان امدادی و اورژانسی خبر داد.

جاده‌های اردبیل به مجتمع‌های بین‌راهی مجهز می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدکمال‌الدین میرجعفریان عصر امروز در جریان بازدید از تعدادی طرح در حال احداث در محورهای مواصلاتی شمال استان اظهار داشت: در نشستی که اخیراً با مسئولان راه و شهرسازی، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان و همچنین مجموعه‌های امدادی و اورژانس داشتیم قرار بر این شد تا در سال 92 با تأمین زمین موردنیاز در اولین فرصت به ساخت و ساز مجموعه‌های خدماتی بین‌راهی اهتمام صورت بگیرد.

وی تصریح کرد:‌ در این بین محور اردبیل – سرچم و محور اردبیل – مشگین‌شهر در اولویت احداث این مجموعه‌ها قرار گرفت، چراکه دایر شدن این مجموعه‌ها می‌تواند هم سرعت امدادرسانی را ارتقا دهد و هم ایمنی جاده‌ها را ارتقا بخشد.

میرجعفریان، نقش پایگاه‌های امداد، اورژانس و راهداری را در کاهش حوادث رانندگی بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد:‌ اگر در نوروز سال 92 شاهد کاهش چشمگیر تصادفات به ویژه تصادفات فوتی تا سقف 20 درصد بودیم همه به خاطر حضور نیروهای امدادرسان، پلیس راه، اورژانس و راهداری در مسیرها بود و علاوه بر آن، آموزش‌ها و دقت رانندگان در به کار بستن قوانین راهنمایی و رانندگی بر این موفقیت افزوده است.

این مسئول به حادثه‌خیز بودن محور اردبیل – مشگین‌شهر و مشگین‌شهر به سمت اهر اشاره کرد و ادامه داد: ضرورت دارد در بزرگراه شهید بنی‌هاشم که چهار خطه کردن آن در اولویت جدی قرار گرفته است، پایگاه‌های امدادی و اورژانسی مجهز و تقویت شود.

وی اضافه کرد: قرار است با همکاری جمعیت هلال‌احمر و فرمانداری مشگین‌شهر، پایگاه امداد جاده‌ای در محورهای اصلی این شهرستان دایر شده و در محور مشگین‌شهر – هریس نیز ارائه خدمات با برجستگی خاص صورت بگیرد.

پروژه‌های مهر ماندگار تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در جریان بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام با اولویت پروژه‌های مهر ماندگار در شهرهای استان اردبیل بیان کرد: تعدادی از پروژه‌های مهر ماندگار در یک سال گذشته افتتاح شده و بخشی از این پروژه‌ها نیز با پیشرفت 50 تا 70 درصد در دست اقدام است.

میرجعفریان، تعداد این پروژه‌ها را به صورت کلی 100 پروژه و با اولویت 14 پروژه اساسی اعلام کرد و یادآور شد: عمده پروژه‌های مهر ماندگار استان مربوط به تأمین زیرساخت‌ها، تکمیل محورهای مواصلاتی اصلی، بیمارستان‌ها، سدها و برخی پروژه‌های زیربنایی است که به نظر می‌رسد، بخش عمده‌ای از آنها تا شهریورماه به بهره‌برداری برسد.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون حدود 25 پروژه از پروژه‌های مهر ماندگار به همت دستگاه‌های اجرایی در حال اجرا است، گفت: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها را اداره‌کل راه و شهرسازی، آبفای استان و همچنین شرکت گاز، دانشگاه علوم پزشکی و اداره صنعت، معدن و تجارت اجرایی می‌کنند.

میرجعفریان در پایان افزود: با رایزنی‌های انجام شده قرار است، تأمین اعتبار لازم در این زمینه صورت بگیرد تا این پروژه‌ها که از لحاظ زیرساختی در اقتصاد و عمران استان تأثیر دارد به سرعت شکل عملیاتی گرفته و بهره‌برداری از آنها صورت بگیرد.

انتهای پیام/62006/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول