اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس‌راه‌ کردستان:

18 نفر در تعطیلات نوروز در جاده‌های کردستان کشته شدند/ رشد 28 درصدی تصادفات جرحی

رئیس پلیس‌راه کردستان گفت: در تعطیلات نوروز امسال بر اثر وقوع 12 فقره تصادفات 18 نفر جان خود را در جاده‌های کردستان از دست دادند.

18 نفر در تعطیلات نوروز در جاده‌های کردستان کشته شدند/ رشد 28 درصدی تصادفات جرحی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رمضان نادری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سنندج با اشاره به فوت 18 نفر در تصادفات جاده‌ای این استان، اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته رشد نداشته است.

به گفته وی، سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ رانندگان مهم‌ترین عامل وقوع این تصادفات و مرگ این 18 نفر در جاده‌های استان بوده است.

رئیس پلیس‌راه‌ کردستان با بیان اینکه شهرستان بانه و سقز بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت را در طول تعطیلات نوروزی امسال به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: 6 نفر از فوتی‌ها و 41 نفر از زخمی‌شدگان تصادفات سرنشین خودروهای پراید بوده‌اند.

به گفته نادری، 70 درصد از کشته‌های تصادفات جاده‌ای بومی استان بوده‌اند.

وی از رشد 28 درصدی تصادفات جرحی نسبت به سال گذشته در جاده‌های استان خبر داد و افزود: اعمال قانون برای رانندگان متخلف نیز بیش از 76 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در این استان رشد داشته ‌است.

توقیف 690 دستگاه خودرو و موتورسیکلت

رئیس پلیس‌راه کردستان از توقیف 690 دستگاه خودرو در جاده‌های استان از آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس در این استان خبر داد و گفت: 127دستگاه موتورسیکلت نیز در مدت زمان یاد شده توقیف شده است.

نادری از رشد 180 درصدی ضبط گواهینامه رانندگان متخلف در جاده‌های استان از آغاز تعطیلات نوروزی امسال تاکنون خبر داد و تصریح کرد: 34 فقره گواهینامه فاقد اعتبار  از 25 اسفندماه سال گذشته تا امروز  ضبط شده است.

وی به انجام روزانه تست اعتیاد از رانندگان وسایل نقلیه عمومی با هدف کاهش و جلوگیری از افزایش تصادفات اشاره کرد و تصریح کرد: از آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس تا پایان آن 460 تست از رانندگان مشکوک تست اعتیاد انجام شده که 34 نفر از آن‌ها مثبت بوده‌اند.

رئیس پلیس‌راه‌ کردستان از رشد 76 درصدی برخورد با تخلفات رانندگی در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: در زمینه برخورد با سرعت غیرمجاز 76 درصد، سبقت غیرمجاز 50.8 درصد، تجاوز به چپ 11.4 درصد، برخورد با تخلف کلاه ایمنی 2 درصد و تخلف عدم فاصله طولی 96 درصد رشد داشته‌ایم.

تردد 3.1 میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های کردستان

نادری از ضبط تردد 3 میلیون و 104 هزار خودرو در جاده‌های استان توسط 34 تردد شمار در طول تعطیلات نوروزی امسال خبر داد و افزود: در زمینه تردد وسائل نقلیه در جاده‌های استان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 109 درصد رشد داشته‌ایم.

وی به تمهیدات این یگان در طرح پلیس نوروزی امسال به منظور ایمن‌سازی سفرهای نوروزی برای هموطنان اشاره کرد و گفت: 100 گشت خودرویی محسوس و نامحسوس، 60 گشت پاسگاه انتظامی و 30 گشت موتوری پلیس‌راه در طرح نوروزی امسال فعالیت کرده‌اند.

به گفته رئیس پلیس‌راه‌ کردستان، علاوه بر گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس‌راه، در 60 پایگاه انتظامی روستایی و جاده‌های فرعی نماینده پلیس‌راه در پاسگاه‌های انتظامی مستقر و گشت‌های تلفیقی انتظامی و راهور در سطح جاده‌های استان امنیت مسافران را تأمین می‌کنند.

نادری در پایان بر توجه بیش از پیش مردم به توصیه‌های پلیس به‌ویژه در زمینه اعمال محدودیت‌های ترافیکی‌ تأکید کرد و گفت: هدف پلیس و سایر نهادهای مربوطه این است که مسافران و شهروندان در گذر از محورهای مواصلاتی خاطره خوبی از جاده‌های استان و امنیت پایدار در آن داشته باشند.

انتهای پیام/79002/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول