اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اسلام‌آبادغرب:

اشک‌های فاطمه زهرا (س) سرفصل روشنگری سیاسی است

امام جمعه شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: اشک‌های فاطمه ‌زهرا (س) سرفصل روشنگری سیاسی است و تمامی حرکات و رفتارهای ایشان پس از وفات پیامبر (ص) حکایت از تدبیر این بانوی بزرگوار دارد.

اشک‌های فاطمه زهرا (س) سرفصل روشنگری سیاسی است

حجت‌الاسلام سیدشجاع‌الدین ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اعلام اینکه فاطمه زهرا (س) پس از وفات پیامبر (ص) از نظر سیاسی در باب انحرافات به‌وجود آمده موضع‌گیری خاصی در پیش گرفتند، اظهار داشت: کلمه سیاست در زیارت‌نامه این بانوی بزرگوار به‌معنای تدبیری سالم است.

وی افزود: تمامی حرکات و رفتارهای حضرت زهرا (س) بعد از وفات پدر بزرگوارشان از جمله سکوت و خطابه و حتی گریه، از تدبیر ایشان حکایت دارد.

ابطحی گفت: وصیت فاطمه‌ زهرا (س) در خصوص تشییع جنازه و مخفی ‌ماندن قبر ناشی از موضع‌گیری سیاسی ایشان در برابر خلافت است.

وی با بیان اینکه اشک‌ها و گریه‌های حضرت زهرا (س) سرفصل روشنگری است، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار در خطاب به مردم آن روزگار فرمودند از این شتر خلافت شیر نخواهید نوشید و بهره شما تنها نوشیدن خون خواهد بود.

ابطحی با بیان اینکه بالاترین مقام در عالم آخرت به انبیاء، صدیقین، شهدا و صالحین اختصاص دارد، افزود: صدیقه‌ شهیده از القاب حضرت زهرا (س) است و صدیق اکبر به امیرالمؤمنین علی (ع) اختصاص یافته و بنابر فرموده پیامبر اکرم (ص) اگر حضرت علی (ع) نبود هیچ کفو و هم‌شأنی برای فاطمه‌ زهرا (س) وجود نداشت.

امام‌ جمعه اسلام‌آبادغرب با بیان اینکه فاطمه اسم و زهرا لقب این بانوی بزرگوار بوده، اعلام کرد: فاطمه به‌معنای جداکننده از آتش است و تمامی محبان این بانوی گرانقدر، در روز قیامت از آتش بریده خواهند شد.

وی افزود: نور وجودی حضرت فاطمه (س) به‌هنگام عبادت در آسمان متجلی می‌شد که به‌همین خاطر، لقب زهرا به ایشان داده شد.

انتهای پیام/2700/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول