اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خبر داد

بهره‌گیری از تنها موقوفه با نیت فاطمه زهرا (س) در اردبیل

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ما از ظرفیت تنها موقوفه استان اردبیل با نیت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) در انجام برنامه‌ها و اهداف خداپسندانه بهره می‌بریم.

بهره‌گیری از تنها موقوفه با نیت فاطمه زهرا (س) در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری صبح امروز در مراسم گرامیداشت ایام فاطمیه و تشریح برنامه‌های اوقاف در پاسداشت این ایام اظهار داشت: موقوفه حوائج تنها موقوفه‌ای است که به نیت حضرت زهرا (س) در آن کارهای عام‌المنفعه و خیر‌خواهانه صورت می‌گیرد و در کنار آن نیات واقفان نیز برآورده می‌شود.

وی با اشاره به ایام سوگواری بی‌بی دو عالم و اهمیت ترویج وقف به نیت حضرت زهرا (س) عنوان کرد: انتظار می‌رود با کمک خیرین و انسان‌های نیکوکار انجام اعمال وقفی با نیات ائمه اطهار به ویژه دخت نبی مکرم اسلام را شاهد باشیم چرا که خود آن حضرت نیز در ترویج این فرهنگ خداپسندانه پیشقدم بوده است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از واگذاری چندین موقوفه جدید خبر داد و افزود: یکی از این موقوفات زمینی در جنب امامزاده حلیمه خاتون است که به ارزش 120 میلیون تومان وقف شده تا از این موقوفه در جهت کمک به نیازمندان و انجام کارهای خیر‌خواهانه بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

مشهوری نظری از تامین اعتبار لازم برای بهره‌برداری شایسته از این موقوفات واگذار شده خبر داد و گفت: موقوفه دیگری نیز در روزهای گذشته اهدا شده که شامل یک باب منزل شخصی است که با نیت بهره‌گیری در قالب حسینیه به اداره کل اوقاف استان واگذار شده است.

این مسئول تصریح کرد: واگذاری این دو زمین و خانه وقفی در طلیعه سال جدید و در آغازین روزهای سال جدید نشان می‌دهد که امسال سال پر خیر و برکتی را شاهد خواهیم بود و زمینه برای بهره‌گیری از فضائل و اعمال خداپسندانه فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل همچنین از برگزاری برنامه یاس نبوی و سوگواره دخت نبی مکرم اسلام در مناطق مختلف برای برادران و خواهران خبر داد و ابراز داشت: در این زمینه با هماهنگی‌های صورت گرفته پنج روحانی از قم اعزام شده و ما در دو روز آینده همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) در 27 امامزاده مراسم برگزار کرده و قرائت زیارت خاصه حضرت زهرا (س) نیز در 10 امامزاده اجرا می‌شود.

مشهوری نظری ادامه داد: در این مراسم قرار است 2 هزار جلد زیارتنامه حضرت زهرا (س) با نام فدکیه در بین شرکت‌کنندگان توزیع شود تا آنها با جنبه‌های فکری و عقیدتی بزرگ بانوی اسلام آشنا شوند.

وی همچنین از برگزاری همایش رهروان یاس نبوی در 14 امامزاده در قالب خواندن زیارتنامه حضرت زهرا (س)، خطبه‌خوانی و سوگواری خبر داد و  تاکید کرد: بیش از 15 امامزاده نیز اعلام آمادگی کردند تا از هیئت‌های عزاداری مذهبی استقبال کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در پایان سخنان خود از برپایی خیمه‌های معرفت با هدف نشر و ترویج فرهنگ وقف با نیت حضرت زهرا (س) خبر داد و گفت: این آیین‌ها با همکاری سایر دستگاه‌ها و در جهت به اعتلا رساندن ارزش‌های متعالی مکتبی و دینی انجام می‌شود.

انتهای پیام/62004/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول