اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عنبرآباد:

کاندیدا شدن اگر براى خداست، اختلاف‌ها نباید باشد

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در مورد انتخابات گفت: امام راحل فرمودند: «کاندیدا شدن براى خود یا خدا؟ اگر براى خداست، اختلاف‌ها نباید باشد، انتخابات نباید موجب اختلاف‌ها شود».

کاندیدا شدن اگر براى خداست، اختلاف‌ها نباید باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به انتخابات ریاست جمهورى و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: در چنین شرایطى و در حالى ‏که کشور به‏ سوى برگزارى انتخابات پیش مى‏رود، شایسته است نگاهى به شرایط انتخابات و ملاک‏هاى اصلى و مهمى که در آن مدنظر دلسوزان نظام اسلامى است، بیندازیم.

وی افزود: با توجه به اینکه انتخابات‏هاى گذشته نظام اسلامى به لطف خداوند متعال و کوشش ملت ایران در پیروى از امام راحل و مقام معظم رهبرى سالم و اغلب پرشور و موفق بوده است، می‌طلبد در انتخابات آتى ریاست جمهورى نیز مردم حضوری پررنگ داشته باشند.

دشت‌آبادی تصریح کرد: سلامت انتخابات، برگزارى در شرایطى کاملاً امن و آرام و در نهایت انتخاباتی متناسب با شأن نظام جمهورى اسلامى ایران مورد انتظار است که باید به‏ عنوان هدف همه فعالان انتخاباتی و مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در زمینه انتخابات ابراز داشت: «اگر کاندیدا شدن یا طرفدارى از یک کاندیدایى براى خداوند است، تفاهم کنید و از اختلاف‌های کوبنده دست بردارید در اسلام خدمت مطرح است، نه مقام‏، مسئله کرسى مجلس در اسلام مطرح نیست، مسئله ریاست مطرح نیست، مسئله ریاست جمهوری مطرح نیست، مسئله وزارت مطرح نیست، اگر کسى خیال کند، این‏ها مطرح هست، اسلام را نشناخته است».

دشت‌آبادی در ادامه بیانات امام خمینی (ره) عنوان کرد: امام راحل فرمودند: «کاندیدا شدن براى خود یا خدا؟ اگر براى خداست، اختلاف‌ها نباید باشد، انتخابات نباید موجب اختلاف‌ها شود، مکلف‏ بودن همه بر اجتناب از اختلاف‏ کاندیداها و طرفدارانشان! از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامى انسانى را در تبلیغ براى کاندیداى خود مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد، خوددارى کنند که براى پیشبرد مقصود ولو اسلامى باشد، ارتکاب خلاف اخلاق و فرهنگ مطرود و از انگیزه‏هاى غیراسلامى است».

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه نامگذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: «شرط آسیب‏ناپذیرى از توطئه‏هاى دشمن و راه برون‏رفت از آن اقتدار و استقلال سیاسى و اقتصادى است،‏ امروز دشمن براى مبارزه با اسلام و جمهورى اسلامى روى مسئله اقتصاد متمرکز شده است، نه اینکه عرصه‏هاى دیگر را فراموش کردند، نه، در زمینه فرهنگ و در زمینه امنیت و در زمینه سیاست و در همه زمینه‏ها علیه نظام جمهورى اسلامى، آنچه از دستشان برمى‏آید، مى‏کنند، حالا شکست مى‏خورند، مطلب دیگرى است، اما آن‏ها تلاش خودشان را مى‏کنند».

دشت‌آبادی در ادامه سخنان ایشان بیان داشت: «اسلام به ما نمى‏گوید که ما معنویت را ملاحظه کنیم، اما از متن زندگى جامعه انسانى غافل بمانیم، ما باید براى استقلال امت اسلامى و براى عزت آن همه تدابیر لازم را به کار ببریم که یکى از مهم‌ترین آن‏ها مسئله اقتصاد است، بنابراین تلاش براى رشد، توسعه و اعتلاى جنبه اقتصادى دنیاى اسلام از کارهایى است که بلاشک جزو هدف‌هاى اسلامى است».

وی اذعان داشت: حادثه تلخ زلزله استان بوشهر که موجب کشته و زخمى شدن جمعى از هموطنان‏ شد، تأسف و تأثر ملت ایران را به همراه داشت و بر همین اساس مردم می‌توانند برای واریز کمک‏هاى نقدى به شماره حساب 99999 جمعیت هلال احمر نزد بانک‏هاى ملت، ملى و مسکن نقش خود را در کاستن از رنج مصیبت‏دیدگان ایفا کنند.

انتهای پیام/2655/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول