اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

قانونمداری سرلوحه مجریان و نامزدهای انتخابات باشد

امام جمعه بافق گفت: حضور مردم در انتخابات حماسه سیاسی را رقم می‌زند و در این راستا همگان اعم از مجریان و نامزدهای انتخابات و طرفدارانشان باید قانونمند باشند و برنامه‌های خود را طبق قانون اجرا کنند.

قانونمداری سرلوحه مجریان و نامزدهای انتخابات باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق با تسلیت شهادت بانوی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س) به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: حضور گسترده مردم در انتخابات و انتخاب آگاهانه آنان، لبیک به این نامگذاری است.

وی خاطرنشان کرد: مردم با بصیرت و آگاه، فردی را در انتخابات آینده انتخاب کنند که ولایتمدار و همواره افتخاری برای نظام و انقلاب باشد.

امام جمعه بافق همچنین با بیان اینکه قانون در اجرای انتخابات حرف اول را می‌زند، افزود: مجریان انتخابات اعم از ناظران، بازرسان، کاندیداها و طرفداران آنان باید بر اساس قانون حرکت کنند و قانونمدار باشند.

وی تصریح کرد: هر فردی را که شورای نگهبان تائید کرد، با هر دیدگاهی که داشته باشد، باید مورد احترام قرار گیرد چرا که شورای نگهبان حافظ نظام و امنیت کشور است.

سلیمانی همچنین با اشاره به حماسه اقتصادی یادآور شد: در اسلام، اقتصاد جایگاه ویژه‌ای دارد و مسئولان باید با مدیریت صحیح منابع و ذخائر ارزشمندی که در کشور وجود دارد، چالش‌های اقتصادی را برطرف کنند.

امام جمعه بافق، کار و سرمایه‌گذاری را در تحقق شعار حماسه اقتصادی مهم عنوان کرد و افزود: همه افراد جامعه باید با توجه به این دو موضوع، ترفندهای عجیب دشمنان اسلام را در این برهه از زمان خنثی کنند.

خطیب جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا (س)، با بیان گوشه‌ای از سیره سیاسی زندگانی آن حضرت گفت: حضرت فاطمه (س) تربیت شده مکتب اصیل رسالت است.

سلیمانی با بیان نقش خطیر حضرت زهرا (س) در تاریخ اسلام به ویژه بعد از رحلت پیامبر، افزود: دفاع از حریم ولایت و امامت در اوج سختی‌ها و گرفتاری‌های آن حضرت، از وظایف سنگینی بود که این بانوی مکرم اسلام آن را به خوبی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: جاودانگی خط ولایت و امامت، مدیون حرکت حضرت زهرای مرضیه است چرا که آن حضرت بعد از رحلت رسول اکرم (ص)، پشتوانه‌ای بزرگ برای امامت و ولایت بود.

گرامیداشت سالروز تشکیل بنیاد مسکن و افتتاح حساب 100 امام خمینی (ره) و تشریح خدمات انجام شده توسط این ارگان، تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام یحیی‌زاده، نماینده مردم تفت و میبد و تجلیل از این روحانی پاک و وارسته و اقدامات خداپسندانه آن مرحوم، تسلیت به زلزله زدگان بوشهری و ضرورت جمع آوری کمک‌های مردمی برای آنان، ثبت‌نام حوزه‌های علمیه برادارن و خواهران و ... از مهم‌ترین مسائلی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به آنها اشاره کرد.

انتهای پیام/2464/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول