اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان‌رضوی:

تخلفات تبلیغاتی انتخابات پیگیری قانونی می‌شود

سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان‌رضوی گفت: در حوزه تبلیغات انتخابات، قوانین و مقررات مشخص تعریف شده که هرگونه تخطی در این مقوله مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

تخلفات تبلیغاتی انتخابات پیگیری قانونی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین محمدحسین محرابی در نخستین جلسه جبهه جوانان آرمان‌گرا، رهروان ولایت با موضوع تحلیل فضای انتخاباتی کشور در محل دفتر این جبهه اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری بسیار حساس بوده و ملاک‌های شورای نگهبان در این انتخابات با انواع دیگر آن چون انتخابات مجلس متفاوت است.

وی افزود: نظارت شورای نگهبان برای تایید کاندیدای اصلح بر مبنای استعلام از مراجع چهارگانه بوده و با حمایت وزارت کشور انتخابات برگزار می‌شود.

محرابی با بیان اینکه انتخابات را دولت برگزار نمی‌کند، خاطرنشان کرد: دو اصل مهم در برگزاری انتخابات هیئت اجرائی و هیئت نظارت است.

وی تصریح کرد: هیئت نظارت زیر نظر شورای نگهبان و پیش از هیئت اجرائی تشکیل می‌شود؛ در این هیئت‌های نظارت وجود یک نفر از شورای نگهبان الزامی است.

سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان‌رضوی با اشاره به حضور هیئت پنج نفره شورای نگهبان در هر استان گفت: این هیئت در تمام سال فعال بوده و در زمان انتخابات به طور جدی‌تر فعالیت می‌کند.

محرابی با اشاره به فعالیت هیئت اجرائی در استان یادآور شد: هیئت اجرایی به ریاست فرماندار شهر متشکل از 30 نفر که به تایید شورای نگهبان رسیده باشد در نهایت به وسیله رای مخفی 9 نفر را برای هیئت اجرایی بر می‌گزیند.

وی با تاکید بر اینکه تخلفات تبلیغاتی انتخابات مورد پیگرد قرار می‌گیرد، متذکر شد: در حوزه تبلیغات انتخابات، قوانین و مقررات مشخص تعریف شده که هرگونه تخطی در این مقوله مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

سرپرست دفتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان خراسان‌رضوی از یکسان بودن گزینه دولت و غیردولت برای تایید صلاحیت کاندیداها یاد کرد و اذعان داشت: اینکه گزینه‌ای از دولت بوده یا غیر از دولت سبب تغییر در شرایط تائید صلاحیت آنان نمی‌شود.

محرابی خواستار حضور پرشور و حداکثری آحاد مردم در صحنه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شد.

انتهای پیام/70023/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول