اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سابق وزارت کشور:

ماندگاری هنر با حماسه میسر است

معاون سابق سیاسی و امنیتی وزیر کشور گفت: اگر هنر با حماسه آمیخته شود به ماندگاری آن کمک مضاعفی می‌کند.

ماندگاری هنر با حماسه میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رحیم نوعی‌اقدم در همایش تجلی شیدایی که به مناسبت سالگرد شهادت شهید سید‌مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: هنرمندان با خلق آثار هنری بدیع و نو می‌توانند گام‌های مؤثری در اصلاح جامعه بردارند.

وی با بیان اینکه هنر نقش بسیار مهم‌ تربیتی و تشویقی در اصلاح جامعه دارد، ابراز داشت: هنرمندان از زمان آغاز و پایان خلق آثار هنری باید بدانند تولید هنرشان چقدر می‌تواند در ارتقای ادب، اخلاص و تربیت مخاطب تأثیرگذار باشد تا بتوانند گام‌های مؤثرتری در اصلاح جامعه بردارند.

فرمانده ارشد سابق سپاه جنوب کشور با بیان اینکه هنرمندان باید هنر خود را در جای مناسب به کار ببرند، اذعان داشت: آنان باید بتوانند با استفاده از ادبیات هنرمندانه فاخر مردم را در شرایط و جایگاهی قرار دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه هر فردی که در وادی عشق و بندگی به خدا بتواند فاصله میان خود و خدایش را کم کند، خداوند متعال او را بزرگ و عزیز می‌کند، اظهار داشت: هنرمندان با استفاده از هنرشان می‌توانند فاصله ارتباط مردم را با خداوند کم کنند تا با تحقق این عمل در نزد پروردگارشان برجسته و محبوب شوند.

معاون سابق امنیتی و سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه شهید سید‌مرتضی آوینی سید شهدای اهل قلم لقب گرفته است، بیان کرد: این شهید بزرگوار برای هنرمندان الگوی بارز و نمونه است و آنان می‌توانند در خلق آثار هنری از این شهید بزرگوار الگو بگیرند.

هنرمندان از ادبیات حماسه در خلق هنرشان استفاده کنند.

فرمانده ارشد سابق سپاه جنوب کشور اضافه کرد: مسئولان کنگره 23 هزار شهید خوزستان با اطاعت از تدبیر عالمانه رهبر فرزانه انقلاب برنامه‌هایشان را تغییر دادند و توانستند با آمیختن هنر با حماسه‌ کنگره‌ای را در کشور برگزار کنند که ماندگار بماند.

معاون سابق امنیتی و سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه هنری که آمیخته با ادبیات حماسه شود هرگز کهنه نمی‌شود و ماندگار می‌ماند، اذعان داشت: هنرمندان با استفاده از ادبیات حماسه در خلق آثار هنری می‌توانند اثرهایی خلق کنند که ماندگارتر بماند.

فاطمه خرمشهری در راه دفاع از ولایت شهید شد

وی به خاطرات شهید فاطمه خرمشهری اشاره کرد و گفت: این شهید در عراق اسیر شد که توانست با فرار از اسارت به دفتر امور بین‌المللی پناهندگان در بصره مراجعه کند، چرا که طبق قانون هر اسیری که به این دفتر پناهنده شود آزاد است، ولی دشمنان بعثی این قانون را نقض و دوباره این بانو را اسیر کردند.

معاون سابق امنیتی و سیاسی وزارت کشور اضافه کرد: شهید فاطمه خرمشهری چندین بار از اسارت فرار می‌کند که دشمنان بعثی موفق به دستگیری او شده و آنقدر او را شکنجه می‌کنند تا بیهوش شد، وقتی این شهید به هوش آمد فرمانده بصره به او پیشنهاد می‌دهد که اگر می‌خواهی دیگر تو را شکنجه نکنیم به امام خمینی (ره) ناسزا و توهین کن.

نوعی‌اقدم ادامه داد: خبرنگاران دوربین‌های خود را آوردند تا توهین کردن شهید فاطمه خرمشهری را به رهبر کبیر انقلاب فیلمبرداری و ضبط کنند زمانی که فرمانده بصری از این شهید خواست تا به رهبر کبیر انقلاب توهین کند ایشان در پاسخ از عزت و شرف امام خمینی (ره) دفاع و به صدام حسین ناسزا گفتند که در این هنگام این فرمانده دستپاچه شد و ایشان را شهید کرد.

فرمانده ارشد سابق سپاه جنوب کشور با بیان اینکه شهید خرمشهری در برابر شکنجه‌ها و آزارهای دشمنان شجاعانه ایستاد و لحظه‌ ای از ارزش‌های اسلامی و در دفاع از ولایت‌فقیه خود کوتاه نیامد، اذعان داشت: این شهید بزرگوار در دفاع از ولایت و امامت الگویی برای بانوان است و آنان می‌توانند از این خواهر شهیده الگوگیری کنند.

معاون سابق امنیتی و سیاسی وزارت کشور ابراز داشت: هنرمندان می‌توانند از خاطرات شهدا و نحوه شهید شدن آنان فیلم تولید کنند تا اقشار مختلف جامعه را با زحمات و رشادت‌های آنان در پیروزی انقلاب اسلامی آشنا کنند.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول