اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک تاکید کرد

ضرورت توجه به سلامت روان

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: متأسفانه به سلامت و بهداشت روانی در جامعه کم‌توجهی شده است بنا‌براین توجه به سلامت روان به اندازه سلامت جسم ضروری است.

ضرورت توجه به سلامت روان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی در همایش نقش تغذیه و بهداشت روانی در پیشگیری از فشار خون شهرستان آبیک که پنجشنبه در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: باید به هر دو بعد جسمی و روحی و روانی افراد جامعه بیشتر پرداخته شود چراکه منشأ بسیاری از بیماری‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری‌ها، اختلالات رفتاری و ناهنجاری‌های روانی است.

وی افزود: تحقیقات نشان داده است که در شرایط عادی از هر یکصد نفر سه نفر دچار سرخوردگی می‌شوند ولی در تمام فصول سال از هر یکصد نفر 30 نفر دچار استرس و اضطراب هستند که سبب بروز بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی و مشکلات روان‌تنی در انسان می‌شود.

این مسئول توجه به بهداشت و سلامت جسمی و اطلاع رسانی و آگاه سازی در این زمینه را مطلوب خواند و تصریح کرد: با آموزش خانواده‌ها در زمینه موضوعات مختلف بهداشتی و سلامت می‌توان در ارتقای سطح آگاهی آنان گام‌های موثری برداشت و بر اطلاعات خانواده‌ها افزود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی 64 سال پیش به پیشنهاد یک ایرانی به نام محمدعلی حافظی تشکیل شد که علاوه بر غنی بودن فرهنگ اسلامی و ایرانی، بیانگر این است که ایرانی پرچمدار فرهنگ در جامعه جهانی است و با ابتکارات خود به همه مردم جهان فکر می‌کند.

نوروزی اضافه کرد: امیدواریم که انقلاب اسلامی بتواند بسترهای لازم را برای ظهور امام زمان (عج) فراهم کرده تا انقلاب حضرت مهدی (عج) به این انقلاب متصل شود و شاهد تشکیل حکومت اسلامی در جهان باشیم.

وی اذعان داشت: خوشبختانه شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک با تعامل خوب با آموزش و پرورش توانسته در ترویج و توسعه فرهنگ بهداشت و سلامت در بین دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان گام‌های بزرگی بردارد.

این مسئول با اشاره به مقام رفیع حضرت زهرا (س) تاکید کرد: بانوان باید با تأسی از این بانوی بزرگوار اسلام در تربیت صحیح و دینی فرزندان خود گام‌های ارزنده بردارند تا بتوانند افراد مفیدی برای آینده نظام باشند.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول