اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان نور خبر داد

استقرار ایستگاه‌های سلامت در شهرستان نور

مدیر شبکه بهداشت و درمان نور گفت: به مناسبت هفته سلامت، ایستگاه‌های سلامت در شهرها و مراکز بهداشتی درمانی شهرستان نور در طول هفته فعال است.

استقرار ایستگاه‌های سلامت در شهرستان نور

سید حمید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نور با اشاره به آغاز هفته سلامت به تشریح برنامه‌ها و اقدامات پیش‌بینی شده در این هفته در این شهرستان پرداخت.

وی ابراز داشت: هفته سلامت امسال با شعار«فشار خون را جدی بگیریم» آغاز شد و در این راستا در معابر عمومی شهرها، مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت ایستگاه‌های سلامت مستقر و فعال شدند که در این ایستگاه‌ها به‌صورت رایگان اندازه‌گیری فشار خون و بی.ام. آی انجام و همچنین مشاوره پزشکی و آموزش‌های بهداشتی همراه با توزیع بروشور و تراکت توسط بهورزان و کارشناسان انجام می‌گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نور از استقبال عمومی در این طرح خبر داد و افزود: سعی داریم اجرای طرح را در خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی سطح شهرستان به‌صورت دائمی در طول سال انجام دهیم.

حسینی در ادامه ابراز داشت: هفته سلامت با اجرای زنگ سلامت در مدارس از 18 فروردین آغاز شد و با برنامه‌هایی مانند همایش پیاده‌روی کارکنان ادارات شهرستان، استقرار ایستگاه‌های سلامت، ویزیت رایگان، معاینات غربالگری کارگران در کارخانجات، استقرار ایستگاه سلامت در مصلی نماز جمعه و حضور فعال کارکنان در نماز پرشکوه جمعه، راه‌اندازی کارناوال بهداشتی با همکاری اداره بهزیستی و انجام مصاحبه خبری و مطبوعاتی در 24 فروردین پایان می‌یابد.

وی افزود: تقارن هفته سلامت با شروع سال، تاکیدی برای انجام فعالیت‌های بهداشتی و درمانی دقیق‌تر با انجام کارهای پژوهشی و اقدامات پیشگیرانه و بیماری‌یابی برای دست‌اندرکاران حرفه بهداشت و درمان کشور است و ما نیز در شهرستان تمام توان خود را به کمک همکاران در این بخش برای کیفیت‌بخشی بیشتر به سلامت جامعه بکارگیری می‌کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نور با تاکید بر جدی گرفتن فشار خون در جامعه افزود: فشار خون بالا یک عامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی است و هرچه فشار خون بالاتر برود، خطر سکته مغزی بیشتر خواهد شد، پس بهتر است آن را جدی بگیریم و با انجام دوره‌ای اندازه‌گیری فشار خون در حد ممکن آن را کاهش دهیم.

انتهای پیام/86023/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول