اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قیروکارزین تاکید کرد

لزوم بررسی ابعاد مختلف سلامت از منظر قرآن

امام جمعه قیروکارزین با تاکید بر لزوم بررسی ابعاد مختلف سلامت از منظر دین و قرآن، پیشرفت‌های چشمگیر ایران در عرصه پزشکی را ستودنی و خاری در چشم دشمنان دانست.

لزوم بررسی ابعاد مختلف سلامت از منظر قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، حجت‌الاسلام عنایت‌الله اکبری بعد از ظهر امروز در همایش علمی فرهنگی بیماری‌های قلب و عروق در قیروکارزین که به مناسبت هفته سلامت و با حضور مسئولان محلی و دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه و همچنین طلب رحمت برای درگذشتگان زلزله استان بوشهر اظهار داشت: نباید سایر علوم را از دین جدا دانست و توجه و پرداختن به علوم با رویکرد دینی با توجه به پیوستگی تمام علوم ضروری است.

وی افزود: با توجه به آیات و روایات و سخنان دانشمندان علم دین و علم بدن یا همان علم پزشکی قدمتی به اندازه تاریخ خلق بشر داشته و از مهم‌ترین علوم به شمار می‌روند.

اکبری با بیان این که قلمرو دین و آموزه‌های آن تمام حیات فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی بشر را در بر می‌گیرد بیان داشت: قواعد زندگی انسان باید بر اساس دین تنظیم شود و اصل دینداری از مباحث اصلی در متن زندگی بشر است که سعادت او را در پی دارد.

امام جمعه قیروکارزین خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین رکن دین یعنی ایمان به خدای یکتا، انسان را از نگرانی، اضطراب و دغدغه خاطر، مصون داشته و در برابر رویدادهای نامطلوب زندگی ثابت قدم و استوار نگه می‌دارد به‌گونه‌ای که حوادث نمی‌توانند تزلزلی در او ایجاد کنند.

امام جمعه قیروکارزین با اشاره به دستورات اسلام و قرآن و روایات امامان معصوم (ع) در مورد تغذیه و بهداشت و سلامت بشر تصریح کرد: جامعیت و کمال دین اسلام باعث شده تا به تمام موضوعات، ظرایف و نیازهای بشر بپردازد و امروز قرآن منبع عبرت‌ها و راهنمایی‌ها و علوم و فنون کشف نشده‌ای برای زندگان است که به تلاوت در مجلس ختم و برای مردگان محدود شده است.

وی در پایان پیشرفت‌های چشمگیر ایران در عرصه پزشکی را ستودنی و خاری در چشم دشمنان دانست.

انتهای پیام/2448/ط30/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول