اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی:

مصمم به افزایش آمار میزان گردشگر سلامت به یک میلیون نفر هستیم

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه طی سال گذشته 200 هزار نفر گردشگر سلامت داشته‌ایم، گفت: مصمم به افزایش میزان آمار این گردشگران به یک‌میلیون نفر در سال جاری هستیم.

مصمم به افزایش آمار میزان گردشگر سلامت به یک میلیون نفر هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منوچهر جهانیان عصر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان قائم (عج) این شهر با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت، اظهار کرد: گردشگری سلامت در کشورهای مختلف مکانی برای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم مقوله سفر و گردشگری در سبد خانوار هموطنان جای گرفته است، افزود: سال گذشته تعداد 4.5 میلیون نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدند که 9 میلیارد دلار درآمد ارزی را نصیب کشور کرد و برای 2.5 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بحث گردشگر سلامت را به لحاظ موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب دانست.

وی تصریح کرد: کیفیت خدمات درمانی در ایران بسیار بالا و با هزینه‌های پایین بوده و اکنون از نظر تجهیزات مدرن و پیشرفته جزو مراکز مقصد گردشگری سلامت دنیا مطرح است.

جهانیان، با اشاره به اینکه سال گذشته 200 هزار نفر گردشگر سلامت از کشورهای عراق، افغانستان و عربستان و لبنان و آسیای میانه وارد ایران شدند، خاطرنشان کرد: از وجود این تعداد گردشگری سلامت 1.5 میلیارد دلار ارز وارد کشور شد.

وی افزود: توانمندی خدمات پزشکی کشور اکنون در وضعیتی قرار دارد که حتی به کشورهای هند و پاکستان که زمانی واردات پزشک داشتیم، خدمات درمانی صادر می‌کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، با اشاره به اینکه قرار است میزان گردشگر سلامت در سال جاری از 200 هزار نفر به یک‌میلیون نفر افزایش یابد، خاطرنشان کرد: کشورهای تونس، مراکش و آفریقای جنوبی نیز ایران را مقصد گردشگر سلامت می‌دانند.

وی، بیمارستان قائم (عج) را از قطب‌های اصلی سلامت کشور دانست و شعار اصلی امسال در هفته سلامت را «افزایش خدمات به لحاظ کمی و کیفی و پایین بودن هزینه‌ها» عنوان کرد.

به گزارش فارس، با حضور جهانیان کلنگ احداث یک هتل پنج ستاره در مجاورت بیمارستان قائم (عج) بر زمین زده شد.

انتهای پیام/2300/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول