اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

هنر غیراسلامی و غیرانقلابی مضر است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: هر آنچه هنر نامیده می‌شود باید در خدمت اسلام و ارزش‌های انقلابی باشد و هنر غیر اسلامی و غیر انقلابی مضر است.

هنر غیراسلامی و غیرانقلابی مضر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در جمع هنرمندان حوزه هنری آذربایجان‌شرقی افزود: هنری که در خدمت امامت و ولایت باشد ماندگار خواهد بود و نام نیک شعرایی که در مدح ائمه شعر سروده‌اند ماندگار بوده است.

وی گفت: اگر هنرمند متدین باشد قطعاً آثار و افکار او ارزشمند خواهد بود و اگر هنرمند از نظر اعتقادی ضعیف باشد نه تنها مفید نخواهد بود، بلکه مضر نیز می‌شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به هنر شعر گفت: در طول تاریخ اسلام و انقلاب، هنر شعر در ایجاد حماسه در میدان‌های جنگ بسیار مفید بوده است و موفقیت‌هایی بسیاری به واسطه شعر نصیب رزمندگان اسلام شده است.

آیت‌الله شبستری خطاب به هنرمندان گفت: هنرمندان سعی کنند آثار ارزشمند انقلابی تولید کنند و از این راه است که می‌توانند پاسدار خون شهدا باشند.

وی افزود: هنرمندان هر قدر می‌توانند درباره ولایت فقیه فیلم، نمایش، شعر و داستان تولید کنند که در این صورت  فیلم‌ها، شعرها، داستان‌ها و نمایش‌ها ارزشمند است چرا که دشمنان ما لبه تیز حملات خود را متوجه ولایت فقیه کرده‌اند.

امام جمعه تبریز از هنرمندان خواست تا با زبان هنر توطئه‌های دشمن را خنثی کنند و از این طریق در نزد خداوند دارای اجر باشند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: در میان هنرها می‌توان گفت که نویسندگی داستان، فیلم و نمایش نقش بیشتری دارند و به واسطه قلم تاریخ گذشتگان به آیندگان منتقل می‌شود.

آیت‌الله شبستری با اشاره به هنرمندان غیر دینی گفت: اپیکور، سلمان رشدی و یزید هم طبع هنری داشته‌اند اما نام نیکی از آنها به یادگار نمانده است.

در این دیدار رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی به ارائه گزارشی از وضعیت نشر و گسترش هنر دینی در استان پرداخت.

حسن میلانی گفت: هنر بزرگ انقلاب این بوده که توانست هنر را در خدمت حقایق و انسان در آورد و از انحصار خارج کند.

میلانی گفت: هنر پس از انقلاب رنگ و بوی حقیقت به خود گرفته و هنر ابتذال به هنر انقلاب و فارغ از خشونت و ابتذال تبدیل شده است. 

انتهای پیام/60001/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول