اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک:

هنر انقلاب اسلامی عرض اندام کردن در دنیاست

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک عرض اندام کردن و تأثیرگذار بودن در دنیا را بزرگ‌ترین هنر انقلاب اسلامی ذکر کرد.

هنر انقلاب اسلامی عرض اندام کردن در دنیاست

محمدحسین نصیری به مناسبت 20 فروردین سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: شهید آوینی هنرمندی بود که عزیزترین سرمایه خود را برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت برای هشت سال دفاع مقدس و پس از آن فدا کرد تا این فرهنگ اصیل اسلامی و قرآنی در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: شهید آوینی به عنوان هنرمند شهید در تاریخ انقلاب اسلامی، خدمات ارزنده‌ای را به نظام و مردم ارایه کرد چراکه اهدافی را که دنبال می‌کرد به منصه ظهور و عمل می‌رساند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هنرمندان باید به تأسی از شهید اهل قلم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال این فرهنگ اصیل به نسل نوجوان و جوان گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

نصیری به «روایت فتح» مشهورترین اثر شهید آوینی اشاره کرد و گفت: ساخت این مجموعه تلویزیونی چون چهره واقعی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را نشان می‌داد، مورد توجه قرار گرفت که از سال 64 از سیما پخش شد.

وی اضافه کرد: متن روایت فتح را خود شهید آوینی می‌نوشت و گویندگی آن را خودش بر عهده داشت.

این مسئول ادامه داد: شهید آوینی علاوه بر ساخت فیلم‌های مستند متعدد، در مطبوعات نیز فعالیت‌های چشمگیری داشت و مقاله می‌نوشت.

نصیری خاطرنشان کرد: راه‌اندازی ماهنامه «ادبیات داستانی» و تاسیس دفتر «مطالعات دینی هنر» در حوزه هنری از دیگر کارهای شهید آوینی بود.

هدف دشمنان، اعتقادات دینی مردم است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک با بیان اینکه هدف دشمنی دشمنان نظام، اعتقادات دینی و دین اسلام است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی است که در صدد است فرهنگ اسلامی و عاشورایی را در دنیا اشاعه دهد.                                                       

نصیری ادامه داد: استکبار جهانی 35 سال است که نسبت به ایران اسلامی کینه و دشمنی دارد و هر روز با ترفندی جدید در صدد است انقلاب اسلامی را از پای درآورد و جلوی پیشرفت اسلام و نظام را بگیرند.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی در دنیا شاخص است و هنر مردان بزرگ این سرزمین این بوده برای حفظ اسلام و آرمان‌های نظام اسلامی، هشت سال با 42 کشور جنگیدند و بر اساس اعتقاداتشان، جان عزیزشان را فدا کردند.

این مسئول تصریح کرد: هنرمندان باید هنر معنوی و قرآنی را الگوی خود قرار دهند، به ویژه باید به شهدا که بزرگ‌ترین و شریف‌ترین هنرمندان انقلاب اسلامی بوده‌اند، تأسی کرده و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند.

گفتنی است شهید آوینی در 20 فروردین ماه سال 72 در منطقه عملیاتی فکه، پایش روی مین خنثی نشده رفت و یک پایش قطع شد و در راه بیمارستان بر اثر شدت خونریزی به شهادت رسید.

انتهای پیام/77006/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول