اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین:

کمیته ویژه اشتغال زندانیان تشکیل می‌شود

مدیرکل زندان‌های قزوین از تشکیل و راه‌اندازی کمیته ویژه اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان در زندان‌های استان قزوین خبر داد.

کمیته ویژه اشتغال زندانیان تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار داشت: اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان مهم‌ترین راهبرد در توانمندسازی شغلی زندانیان است و با هدف توسعه و گسترش آن در زندان‌ها، کمیته ویژه‌ای تشکیل می‌شود.

وی افزود: اشتغال زندانیان مهم‌ترین مؤلفه برای کاهش تکرار جرایم است و گسترش آن اهرمی برای سالم‌سازی محیط اجتماعی خواهد بود.

فراست‌طلب، حرفه‌آموزی زندانیان استان را در سال گذشته بالغ بر یک هزار و 696 نفر اعلام کرد و گفت: با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و نهادهای مرتبط اقدامات انجام شده در زمینه حرفه‌آموزی زندانیان بی‌سابقه بوده است.

این مسئول اضافه کرد: فراگیری آموزش‌های شغلی و حرفه‌آموزی در رشته‌های خدمات عمومی، صنایع دستی، کشاورزی و دامداری و صنایع ساختمانی از جمله آموزش‌های سال گذشته بوده و در سال جدید بخش صنعت نیز توسعه خواهد داشت.

مدیرکل زندان‌های قزوین عملکرد اشتغال زندانیان در سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود و جلب مشارکت و همکاری بخش‌های خصوصی، به طور میانگین یک هزار و 176 نفر از زندانیان اشتغال به کار داشته‌اند.

وی راه‌اندازی مجتمع حرفه‌آموزی تلاش، مشارکت بخش خصوصی در تولید و بسته‌‌بندی قند، راه‌اندازی کارخانه تولید پوشاک و مشارکت در طرح‌های خدماتی شهرداری را از برجسته‌ترین فعالیت‌های حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های استان برشمرد و گفت: افزایش فضاهای آموزشی، گسترش همکاری و تعامل با سایر نهادها و بخش‌های خصوصی، ایجاد بازار فروش محصولات مددجویان و رایزنی به منظور اعطای احکام رأی کار به مددجویان در دستور کار کمیته ویژه اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های استان قرار دارد.

فراست‌طلب بر ارتقا کمی و کیفی فعالیت‌های حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی زندانیان تأکید کرد و افزود: به منظور توانمندسازی شغلی پایدار مددجویان نیازمند توجه همه جانبه در این حوزه خواهیم بود.

انتهای پیام/77002/ح/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول