اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه عید نوروز صورت گرفت

آزادی 80 زندانی غیر عمد در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان قم گفت: با توجه به فرا رسیدن عید نوروز 80 نفر از محکومین مالی غیر عمد با همیاری و مساعدت خیرین در استان قم از زندان آزاد شدند.

آزادی 80 زندانی غیر عمد در قم

محمد قطبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن بهار طبیعت تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را کاری بسیار ارزشمند دانست و گفت: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد پیش از اینکه آزادی ظاهری یک فرد گرفتار باشد آزادی خود انسان از بند هوای نفس است.

وی افزود: در جامعه امروز افرادی هستند که بر اثر غفلت و گاهی بدون تقصیر به دلایلی نظیر ضمانت، تصادف و... در زندان گرفتار شده و زندگی و خانواده آنها در ورطه نابودی قرار می‌گیرد، بنابراین باید با پیروی از فرهنگ دینی و رهنمودهای ائمه اطهار (ع) در حد توان برای آزادی این گرفتاران تلاش کنیم.

مدیرکل زندان‌های استان قم با بیان اینکه رها کردن یک زندانی از بند و برگرداندن وی به آغوش خانواده ثوابی عظیم دارد ادامه داد: در همین راستا همزمان با روزهای پایانی سال جاری و فرا رسیدن عید نوروز مراسم آزادی 80 نفر از محکومین مالی غیر عمد در زندان مرکزی و بازداشتگاه موقت قم برگزار شد.

کمک 4 میلیارد ریالی خیرین به محکومین مالی غیر عمد در استان قم

قطبی اظهار کرد: تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی و عدم توانایی در پرداخت نفقه و مهریه‌ و محکومیت مالی زیر 20 میلیون تومان از جمله جرایم محکومین مالی غیر عمد بود که مبلغ 4 میلیارد ریال برای آزادی 80 نفر از این محکومین توسط خیرین پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: زندانیان پس از آزادی از زندان مبلغ 500 هزار ریال هزینه نقدی توسط خیرین دریافت کرده تا با دست پر به خانه‌های خود مراجعه کنند.

ارائه سبد کالا به خانواده زندانیان زیرپوشش

مدیرکل زندان‌های استان قم اذعان داشت: به مناسبت عید نوروز و با هدف پیشگیری از تکرار جرم زندانیان آزاد شده در این ایام اداره کل زندان‌های استان قم با مشارکت مرکز مشاوره و مراقبت بعد از خروج زندانیان به زندانیان فاقد تمکن مالی خدماتی نظیر اشتغال‌زایی، حرفه‌آموزی، اعطای وام، برگزاری کلاس‌های آموزشی و خدمات معیشتی ارائه کرده است.

قطبی خاطرنشان کرد: توزیع دو تن برنج، 300 بسته ماکارونی، 200 قوطی روغن مایع، 300 کیلو مرغ و... از جمله اقلام سبد کالای اهدایی به خانواده زندانیان بوده است.

وی افزود: هزینه تهیه این سبد از کمک‌های خیرین استان بوده و در بین 535 خانواده زیرپوشش مرکز مراقبت توزیع شده است.

انتهای پیام/78007/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول