اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

میزان اشتغال در استان اردبیل به 131 درصد رسیده است

استاندار اردبیل در جلسه شورای اشتغال این استان گفت:‌ با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل میزان اشتغال در استان به 131 درصد رسیده است.

میزان اشتغال در استان اردبیل به 131 درصد رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد امروز در اولین جلسه شورای اشتغال استان اردبیل در سال جاری اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب امسال را با عنوان جهاد اقتصادی و سیاسی نامگذاری کرده‌اند که در خلق حماسه اقتصادی باید در سه شاخصه اشتغال، تولید داخلی و بحث برنامه‌ریزی در مصرف، دقت لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مجموع تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته 43 هزار و 907 نفر بوده است، خاطرنشان کرد: از مجموع تعهد اشتغالزایی استان زمینه اشتغال 57 هزار و 473 نفر فراهم شده که با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل این میزان اشتغال در استان به 131 درصد رسیده است.

رئیس شورای اشتغال استان با بیان اینکه مفهوم تعهد اشتغال به معنای شاغل کردن افراد در ادارات و پشت میزنشینی نیست، یادآور شد: این مفهوم اشاره به مهارت آموزشی و ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال مولد در بین جوانان استان دارد.

نیکزاد گفت: به منظور تبعیت از شعار سال، ضروری است در عرصه‌های عمرانی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جهش‌های حماسی داشته باشیم چرا که معتقدیم هر چقدر دامنه تولید، کارآفرینی و اشتغال گسترش یابد به همان اندازه آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان منطقه برطرف می‌شود.

این مسئول با قدردانی از زحمات بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی خواستار ارائه خدمات مطلوب هر چه بهتر به مردم شد.

استاندار اردبیل بیان داشت: بانک‌های عامل و مدیران مجموعه‌های کار‌آفرین تحول خوبی را در پرداخت تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی به وجود آورده‌اند و انتظار می‌رود تا با جذب و تخصیص اعتبارات جدید، این روند پرداختی را با همت بیشتر ادامه دهند تا در این زمینه مشکلی نداشته باشیم.

این مسئول افزود: بانک‌های عامل جهت رونق بخشیدن و ایجاد اشتغال در زمینه مشاغل خانگی و بنگاه‌های زودبازده همچنان تعامل و تلاش مضاعف خود را به کار گیرند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به سهمیه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در زمینه مشاغل خانگی و بنگاه‌های زودبازده تصریح کرد: هر قدر پرداخت تسهیلات بانک‌ها در این زمینه بیشتر و مطلوب باشد به همان میزان زمینه اشتغال محقق شده نیز افزایش خواهد یافت.

نیکزاد ادامه داد: تحقق اشتغال در جامعه به تولید و ایجاد اشتغال پایدار در استان کمک کرده و به پویایی اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها منجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز ابراز داشت: متوسط سهمیه سالانه تعهد اشتغال استان بر اساس سند توسعه اشتغال استان 38 هزار نفر است که مازاد آن توسط دستگاه‌های مرتبط از جمله میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن توزیع می‌شود.

حسین منوری با بیان اینکه ضروری است تعهد اشتغال‌ مازاد سال جاری نیز مشخص شود، خواستار تخصیص سهمیه دستگاه‌های  اجرایی در سال جاری شد.

انتهای پیام/62004/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول