اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی:

تلاش خود را برای ایجاد اشتغال در طبس بکار می‌گیریم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی ضمن ابراز خرسندی از الحاق طبس به استان خراسان جنوبی گفت: تمام تلاش خود را برای ایجاد اشتغال در این شهرستان بکار می‌گیریم.

تلاش خود را برای ایجاد اشتغال در طبس بکار می‌گیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حسین خوشایند صبح امروز در دیدار با معاون استاندار و فرماندار طبس که در محل فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، از الحاق طبس به استان خراسان جنوبی ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: طبس نگین انگشتر خراسان جنوبی است و در زمینه‌های مختلف به ویژه فرهنگی سنخیت و نزدیکی زیادی بین این شهرستان و سایر مناطق استان خراسان جنوبی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه برنامه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در طبس پرداخت و اضافه کرد: ایجاد و تجهیز دو کارگاه جدید در مرکز طبس، راه‌اندازی مرکز خواهران طبس و راه‌اندازی ساختمان فنی و حرفه‌ای دیهوک از جمله برنامه‌های در دست اجراست.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی یکی از رسالت‌های مهم سازمان فنی و حرفه‌ای را تلاش در راستای رفع معضل اشتغال از طریق مهارت‌آموزی به متقاضیان خواند و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عناصر اشتغال‌زایی، مهارت است و فنی و حرفه‌ای بهترین بستر برای مهارت‌آموزی است که بر این اساس لازم است به آموزش فنی و حرفه‌ای توجه بیشتری شود.

فرماندار شهرستان طبس نیز طی سخنانی ضمن تأکید بر لزوم احداث و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرهای عشق‌آباد و دیهوک طبس اضافه کرد: کسب مهارت‌های لازم و بازآموزی این مهارت‌ها برای نیروهای شرکت‌های دولتی و خصوصی فعال در معادن زغال‌سنگ طبس از طریق ایجاد تفاهم‌نامه بین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و این شرکت‌ها، لازم و مهم است.

احمد طالبیان‌مقدم همچنین با اشاره به توانمندی‌های شهرستان طبس، یادآور شد: با توجه به وجود کلکسیونی از مواد معدنی متعدد و محصولات کشاورزی، بزرگ‌ترین ذخایر زغال‌سنگ خاورمیانه، پروژه عظیم نیروگاه زغال‌سنگ‌سوز و ذخایر بزرگ نفت و گاز در طبس، قطعاً آینده این شهرستان درخشان است و طبس با برخورداری از امتیازات و توانمندی‌های ویژه، به لطف پروردگار در آینده از قطب‌های اقتصادی کشور خواهد بود.

سید حسین مفتاح رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان طبس نیز گزارشی از مهم‌ترین اقدامات این مرکز ارائه کرد و اذعان داشت: آموزش و مهارت‌افزایی 400 نفر نیروی بدو استخدام شرکت زغال‌سنگ و همچنین 95 نفر در قالب طرح جدید آموزشی استاد شاگردی از جمله اقدامات اخیر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان طبس است.

انتهای پیام/90001/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول