اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه بوعلی تأکید کرد

لزوم ایجاد اشتغال در استان با بهره‌‌گیری عملیاتی از ظرفیت‌ها

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا گفت: در خصوص توجه به ظرفیت‌های استان شعارهای زیادی داده شده اما باید دید چه مقدار امکان اشتغال فراهم شده است.

لزوم ایجاد اشتغال در استان با بهره‌‌گیری عملیاتی از ظرفیت‌ها

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص انتخابات امسال اظهار داشت: در جریانات سیاسی اخیر کاندیدای اصلح باید فردی باشد که با رهبری و در مسیر منویت ایشان باشد و همواره به درد مردم و خواست‌های آنان توجه کند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در انتخابات پیش‌رو مشارکت 65 درصدی مردم را شاهد باشیم.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا در پاسخ به اینکه آیا مشکلات کنونی در حضور مردم در انتخابات تأثیرگذار است؟ تأکید کرد: مردم برای اینکه مشکلات حل شود در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که نمره سبک زندگی اسلامی به مردم و مسئولان را چه در نظر می‌گیرید؟ ابراز داشت: در سبک زندگی اسلامی با اشاره به گلایه‌های رهبری که مطرح شد، عملاً نمره ضعیفی هم مردم و هم مسئولان می‌گیرند.

وی ادامه داد: البته در این میان مقصر مسئولان هستند زیرا سیاستگذاری از سوی مسئولان که مجریان امر هستند، صورت می‌گیرد و به همین علت نمره ضعیف‌تر را مسئولان می‌گیرند.

رستمی در پاسخ به اینکه اگر بالاترین مقام اجرایی استان همدان بودید نخستین اقدام شما چه بود؟ گفت: ما بخشی داریم به نام کانون‌های بیکاری و بخشی به نام کانون‌های اشتغال، که شناسایی این‌ها نیازمند برنامه‌ریزی است و باید ببینیم اعتباراتی که به این بخش‌ها داده شده در مسیرش هزینه شده یا نه و یا بنگاه‌ها در ارائه تسهیلات با چه مشکلاتی مواجه هستند.

وی تأکید کرد: بخش‌هایی که به عنوان کانون‌های بیکاری از آنها یاد می‌شود، باید دید درصد بیکاران در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی چقدر است و چه مشاغلی را می‌توان برای این‌ها فعال کرد.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا ابراز داشت: در خصوص توجه به ظرفیت‌های استان ما شعارهای زیادی دادیم به طوری که ظرفیت اول استان را کشاورزی دانستیم، اما چه مقدار امکان اشتغال در این بخش را فراهم کردیم؟

وی ادامه داد: بخش دوم بخش دانشگاهی ماست که باید به این حوزه پرداخت، می‌توان مشاغل کم هزینه‌ و بازاری که در حوزه نرم‌افزار و فضای مجازی است، را در نظر گرفت.

رستمی در پایان اظهار داشت: توریسم، صنایع دستی و تعریف هویت خاص و ویژه برای فضای استان بخش‌هایی است که در ایجاد اشتغال باید جدی‌تر به آن پرداخت.

انتهای پیام/89003/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول