اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

هنر غیرارزشی، هنر ابتذال و گمراهی است

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر گفت: هنری که در مسیر غیر ارزش‌ها قرار گیرد هنر ابتذال و گمراهی است در حالی که در سایه هنر اصیل می‌توان قلب و روح را با معرفت واقعی عجین کرد.

هنر غیرارزشی، هنر ابتذال و گمراهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار صبح امروز در همایش بسیج هنرمندان در پاسداشت روز هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان، هنر و بسیج را به هم آمیخته و به نقطه توسل و تکیه در مسیر پیشرفت تبدیل کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی خاطرنشان کرد: ملت ایران همیشه حماسه‌آفرین بوده است و این نام‌گذاری فرصتی برای ارتقای روزافزون این حوزه‌هاست.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر با پاسداشت ایام فاطمیه از حضرت زهرا (س) به عنوان حجت الهی تمام ائمه اطهار یاد کرد و گفت: نبی مکرم اسلام (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) را پاره تن و روح و قلبش معرفی می‌کند چرا که آن حضرت در 18 سال عمر خود به رغم مصائب مختلف همیشه حریم‌دار ولایت و مدافع امامت مولا علی (ع) بود.

باوقار یادآور شد: حضرت امام صادق (ع) از این رو مراد و هدف از لیلة‌القدر را حضرت زهرا (س) معرفی کرد که هر کس این بانوی بزرگ را شناخت در حقیقت لیلة‌القدر را درک کرده است.

وی عنوان کرد:‌ بسیجیان ما باید از این بانوی بزرگوار، دفاع از حریم ولایت را یاد بگیرند چرا که افتخار بزرگ بسیجیان ما در مسیر ولایت حرکت کردن است.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر بیان داشت: روز شهادت هنرمند متفکر شهید آوینی، از آن جهت روز هنر انقلاب اسلامی معرفی شده است که این شهید به معنای واقعی، هنر متعهدانه و خلاقانه اسلامی و ارزشی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، باوقار افزود: از دیدگاه مکتب اسلام هنری مقبول است که در خدمت این دین و احیای ارزش‌های آن باشد چرا که هنر متعالی می‌تواند سبب نشر آموزه‌های دینی و معارف واقعی باشد.

وی تصریح کرد: هنرمند ما امروز باید به معرفت، شناخت و دانایی مجهز باشد چرا که بالاترین شرف در نزد خداوند، عبودیت همراه با معرفت است و هنرمند نیز به بهترین شکل، این عبودیت و ارزشمندی را مورد توجه و دقت قرار داده است.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر از هنر به عنوان یک نعمت یاد کرد و ادامه داد: ما باید قدر این موهبت الهی را بدانیم و مبادا هنرمان را در مسیر رفع نیازهای مادی، شهوانی و جسمی قرار دهیم.

باوقار ابراز داشت: هنری که در مسیر غیر ارزش‌ها قرار گیرد هنر ابتذال و گمراهی است در حالی که در سایه هنر اصیل می‌توان قلب و روح را با معرفت واقعی عجین کرد.

وی خواندن قرآن را با صدای زیبا و تلاوت ناب کتاب آسمانی را یکی از زیباترین هنرمندی‌ها توصیف کرد و گفت: خود قرآن و کلام نافذ آن، زیباترین هنرمندی است چرا که هیچ کتابی در سیر و سلوک و دستور‌العمل اخلاقی به پای قرآن که اوج توصیه به کمال و سعادت است نمی‌رسد.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر تاکید کرد: باید بکوشیم تا هنر ما سعادت‌ساز باشد نه اینکه شقاوت‌ساز باشد چرا که هنر همراه با بداخلاقی و ابتذال به درد نمی‌خورد.

وی افزود: باید معارف دینی به ویژه عدالت را از طریق هنرمندی در جان و ذهن مردم نهادینه کرد و معارف دینی را با قلم و هنری آراسته به نسل بعد منتقل کرد زیرا که هنر متعهدانه از هر شهوت و بدمستی به دور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر در پایان سخنان خود با بیان اینکه در عرصه هنر نیاز به نیروسازی و بهره‌گیری از خلاقیت جوانان مستعد داریم، خاطرنشان کرد: شایسته است که از این ظرفیت عظیم بهره کامل بگیریم.

انتهای پیام/62003/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول