اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبر داد

واگذاری اختیار ثبت محدوده‌های معدنی به استان‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از واگذاری اختیار ثبت محدوده‌های معدنی به استان‌ها طی دستورالعمل جدید ریاست جمهوری خبر داد.

واگذاری اختیار ثبت محدوده‌های معدنی به استان‌ها

عبدالمجید عبدلی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برگزاری نخستین ستاد معادن هرمزگان با حضور اعضا و استاندار اظهار داشت: این ستاد که در سال گذشته با دستور رئیس جمهوری راه‌اندازی شده است در واقع با هدف توسعه معادن و پویایی ظرفیت‌های موجود در این بخش راه‌اندازی و تشکیل شده است.

وی در ادامه به ساختار این ستاد و اعضا آن اشاره کرد و افزود: مدیران و روسای دستگاه‌های مربوطه در حال حاضر به عنوان اعضا ستاد فعالیت خود را آغاز و ملزم به شرکت در نشست‌ها هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه بنا بر دستور استاندار هرمزگان مقرر شده است که با هدف پویایی و تاثیرگذاری این ستاد، نشست‌های آن تا اطلاع ثانوی به صورت هفتگی برگزار شود، اضافه کرد: نشست نخست در واقع دارای چندین تصمیم و مصوبه مهم از جمله شناسایی دقیق محدوده‌های معدنی و مشخص‌سازی ظرفیت‌ها به صورت شهرستانی بود که مقرر شد برای نشست آینده، اعضا مربوطه امور مربوطه را انجام دهند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به دستورالعمل جدید معادن، صادره از طرف ریاست جمهوری اشاره و گفت: در قبل به دلیل سرمایه‌گذاری‌های خرد و کوچک در حوزه معادن، برنامه‌های کلانی که در این حوزه مدنظر دولت بود رنگ و بوی اجرایی به خود نمی‌گرفت و امور به اکتشافات محدود و کم، ختم می‌شد.

عبدلی‌زاده اضافه کرد: از طرفی دیگر مشکلاتی همانند تعارضات محلی به ویژه در روستاها، خلل‌ قابل توجهی را در توسعه معادن برای سرمایه‌گذاران رقم می‌زد و در همین راستا دستورالعمل جدید با هدف رفع و کاهش مشکلات مبتلابه توسعه معادن کشور ابلاغ شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ادامه یادآور شد: طبق این دستورالعمل که شامل بخش‌های دیگری نیز هست، از تاریخ دهم فروردین سال جاری، امور و اختیار ثبت محدوده‌های معدنی به طور کامل به استان‌ها واگذار و سایر امور مرتبط نیز توسط ستاد معادن استان بررسی و اعضا در مورد امور تصمیم‌گیری می‌کنند.

عبدلی‌زاده با بیان اینکه دستورالعمل جدید در تسریع روند فعال‌سازی معادن جدید تاثیر دارد، گفت: این دستورالعمل‌ ویژگی‌های متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به سرمایه‌گذاری‌ خارجی‌ها نیز در حوزه معادن اشاره کرد.

انتهای پیام/88001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول