اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت سمیرم:

سمیرم دارای ظرفیت‌های معدنی بکر فراوانی برای سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان سمیرم گفت: سمیرم دارای معادن معدنی غنی است که به علت نبود سرمایه‌گذار هنوز بکر و دست نخورده است.

سمیرم دارای ظرفیت‌های معدنی بکر فراوانی برای سرمایه‌گذاری است

اردشیر نوابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم به ظرفیت‌های معدنی این شهرستان اشاره و اظهار کرد: با توجه به اکتشافات صورت گرفته توسط سازمان زمین شناسی کشور و مطالعات ژئوفیزیکی، قابلیت و ظرفیت‌های معدنی فراوانی در حوزه این شهرستان موجود است.

وی افزود: در زون معدنی دنا، مواد معدنی اندیس کوارتز آرنایت و سیلس موجود است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان سمیرم اضافه کرد: سیلیس یکی از مواد تشکیل دهنده سیمان است که حالت چسبندگی دارد و برای تشکیل یک کیسه سیمان 62 درصد سیلیس و 25 درصد مواد دیگر از جمله آهک لازم است که این نوع مواد معدنی در حوزه استحفاظی سمیرم و دنا وجود دارد.

وی از وجود اندیس خاک نسوز در زون معدنی گردنه پشته خبر داد و اظهار کرد: در زون معدنی گسل زاگرس سرب و روی، باریت و معدن سنگ مرمریت و همچنین در زون معدنی آب ملخ سمیرم نیز معادن خاک نسوز و سنگ مرمریت وجود دارد.

نوابی بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری از ظرفیت‌های معدنی سمیرم را بهترین ظرفیت در راستای اشتغال‌زایی دانست و اذعان کرد: با وجود این ظرفیت‌های فراوان به علت نبودن سرمایه‌گذار هنوز معادن در حالت دست نخورده هستند.

وی از انجام مصاحبه‌های تلویزیونی و رسانه‌ها برای دعوت از سرمایه‌گذاران گفت: باید با برنامه‌ریزی بهتر و همچنین ایجاد مشوق‌های لازم زمینه برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه معدن شهرستان سمیرم را فراهم کرد.

این مسئول تصریح کرد: این معادن که نعمت‌های خدادادی به شمار می‌آید از جمله ظرفیت‌های مناسبی است که رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و درآمد پایدار را برای مناطق مختلف شهرستان به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول