اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان:

منشأ 32 درصد مرگ و میرهای دشتستان بیماری‌های قلبی است

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: منشأ 32 درصد مرگ و میرهای دشتستان بیماری‌های قلبی است.

منشأ 32 درصد مرگ و میرهای دشتستان بیماری‌های قلبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامرضا کهن در نشست مسئولان اظهار داشت: سلامت جامعه از مسائل مهمی است که مسئولان همواره به برنامه‌ریزی در این راستا پرداخته‌اند و در این شهرستان نتایج مطلوبی شاهد بودیم.

وی با اشاره به شعار جهانی بهداشت در سال‌ جاری، عنوان کرد: "فشار خون را جدی بگیریم" شعار جهانی بهداشت است و عمل به این مهم می‌تواند نقش مؤثری در تامین سلامت مردم ایفا کند.

کهن با بیان اینکه 40 درصد افراد بالای 25 سال به بیماری فشار خون مبتلا هستند، اضافه کرد: سالانه 9 میلیون نفر بر اثر سکته مغزی و قلبی در دنیا فوت می‌کنند و از هر 3 نفر بزرگسال در دنیا یک نفر به بیماری فشار خون مبتلا می‌باشد و 40 در صد از افراد بالای 25 سال در دنیا فشار خون بالا دارند.

این مسئول از مرگ بیش از یک‌هزار نفر در دشتستان خبر داد و اذعان داشت: 70 درصد از یک هزار و 82 مورد مرگ رخ داده در دشتستان بر اثر همین 4 علت است که 32 درصد آن را بیماری‌های قلبی و عروقی، 14 درصد سرطان‌ها، 13 درصد آن حوادث و 9 درصد آن را بیماری‌های غدد و متابولیک تشکیل می‌دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: عواملی مانند ورزش، اضطراب و تشویش باعث بالا رفتن موقت فشار خون می‌شوند و بر اساس گفته متخصصان 70 درصد علت آن هنوز ناشناخته است و از ژنتیک و ارثی بودن بعد از اضافه وزن و چاقی می‌توان به‌عنوان عوامل اصلی این بیماری نام برد.

کهن ابراز داشت: مردم باید از طریق اصلاح شیوه زندگی و رژیم غذایی سالم این بیماری را کنترل کنند و این امر را باید با آموزش دانش‌آموزان، کادر بهداشت و درمان، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی آموزش‌یاران نهضت و رابطین بهداشتی محقق کنیم.

وی بیان داشت: عواملی نظیر کنترل وزن، فعالیت جسمی، کاهش مصرف نمک، استفاده از پتاسیم و کاهش میزان مصرف چربی می‌توانند تا حد زیادی در پیشگیری از این بیماری مؤثر باشند.

انتهای پیام/2452/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول