اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت نفت منطقه قزوین خبر داد

مصرف بیش از 29 میلیون لیتر سوخت خودرو در نوروز 92

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قزوین گفت: در نوروز سال جاری مردم و مسافران استان قزوین 29 میلیون و 667 هزار لیتر سوخت خودرو مصرف کردند.

مصرف بیش از 29 میلیون لیتر سوخت خودرو در نوروز 92

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین عادلی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان قزوین اظهار داشت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با توجه به حساسیت کار خود از آغاز برنامه‌ریزی، ساماندهی و اخذ تمهیدات لازم برای ورود به تعطیلات از ابتدای اسفند ماه سال گذشته، از بیست و پنجم اسفند تا شانزدهم فروردین ماه سال جاری به هموطنان خدمات‌رسانی کرد.

عادلی با یادآوری عبوری بودن استان قزوین و شرایط ویژه ناشی از آن در نوروز، افزود: این شرایط سبب افزایش یک باره میانگین مصرف سوخت می‌شود که با توجه به ممنوعیت تردد شبانه خودروهای حامل سوخت؛ به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی آن مجوز لازم برای رفع محدودیت تردد خودرو‌ها از پلیس راهور استان اخذ شد.

وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی 149 دستگاه نفتکش در نوروز سال جاری ادامه داد: انجام 154 مورد آزمایش کیفی فرآورده‌ها در جایگاه‌های عرضه سوخت، انتقال یک هزار و 609 سرویس حمل مواد سوختی به جایگاه‌ها، تقدیر از رانندگان نفتکش‌ها، شرکت‌های حمل سوخت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هدف روحیه بخشی به آن‌ها در خدمات‌رسانی نوروزی به هموطنان، برگزاری نشست‌هایی با مسئولان بانک‌های عامل برای جمع‌آوری وجوه حاصل از فروش سوخت به مردم از دیگر اقدامات این شرکت در ایام نوروز بود.

این مسئول با اشاره به بررسی به موقع موجودی بنزین، نفت و گاز جایگاه‌ها و عملیات سوخت‌رسانی سریع به آن‌ها در مدت یاد شده، خاطرنشان کرد: در این مدت اعتبار لازم به اندازه فروش سوخت در مدت 48 ساعت به جایگاه‌داران واگذار شد تا هیچ گونه تعطیلی و تأخیری در عرضه سوخت صورت نگیرد.

عادلی عنوان کرد: در این مدت بیش از 200 هزار لیتر بنزین سوپر به مردم عرضه شد.

وی با اشاره به وجود 54 جایگاه عرضه گاز طبیعی (CNG) در استان قزوین اضافه کرد: با راه‌اندازی 12 جایگاه غیرفعال این استان از سه ماه گذشته تاکنون، به طور میانگین 102 هزار متر مکعب گاز طبیعی جایگزین بنزین شد که به این ترتیب استان قزوین در مدت 21 روز دو میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین داشت.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قزوین با یادآوری افزایش 10 درصدی مصرف بنزین در نوروز امسال، یادآور شد: استان قزوین با مصرف 20 میلیون و 667 هزار لیتر بنزین در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش مصرف داشته است.

عادلی در بخش دیگری از سخنانش تبدیل کوره‌های آجرپزی به جایگاه عرضه سوخت را مورد توجه قرار داد و گفت: به دلیل غیراستاندارد بودن آجرهای سنتی و جلوگیری از انحرافات اقتصادی در آن‌ها، قطع یا کاهش سهمیه بنزین و نیز اتصال 200 مورد از 212 کوره آجرپزی در استان به گاز طبیعی، ضمن صرفه‌جویی 52 میلیون لیتر بنزین، از نظر صادراتی 93 میلیارد تومان ارزش ریالی برای کشور به دنبال داشت.

وی اذعان داشت: استان قزوین هم اکنون از 74 جایگاه فعال عرضه سوخت برخوردار است که 34 مورد از آن‌ها جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی و گاز طبیعی هستند و 20 مورد نیز تنها به عرضه گاز طبیعی اختصاص دارند.

عادلی با اشاره به در دست احداث بودن چهار جایگاه عرضه گاز طبیعی و در حال اتمام بودن ساخت دو مورد از آن‌ها، ادامه داد: همچنین 22 جایگاه اشتراکی عرضه بنزین، نفت و گاز در استان در دست ساخت است.

سوخت‌رسانی به نیروگاه شهید رجایی قزوین در سال گذشته از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی این مسئول بود که در خصوص آن توضیح داد: انتقال 388 میلیون و 812 هزار لیتر نفت و گاز و نیز یک میلیارد و 201 میلیون لیتر نفت کوره به این نیروگاه در سال 91 نشان می‌دهد این سوخت‌رسانی در بخش نفت و گاز با 21  درصد و در بخش نفت کوره با 18 درصد افزایش نسبت به سال 90 همراه بوده است.

انتهای پیام/77011/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول