اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس شرکت پخش فرآورده‎های نفتی منطقه سبزوار خبر داد

مصرف بیش از 5 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در نوروز/ احداث 4 جایگاه سوخت مایع و CNG در سال 92

رییس شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی منطقه سبزوار گفت: شرکت نفت مردمی‎ترین، انقلابی‎ترین و حماسی‎ترین دستگاه دولتی کشور است.

مصرف بیش از 5 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در نوروز/ احداث 4 جایگاه سوخت مایع و CNG در سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، عیسی افتخار صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاریخ پر فراز و نشیب صنعت نفت در کشور اظهارداشت: باید قدر این نعمت خدادادی مهم را دانست چرا‌که برای ملی شدن این شریان حیاتی مهم کشور تلاش فراوانی صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به وظایف این شرکت خاطرنشان کرد: شرکت پخش فرآورده‎های نفتی منطقه سبزوار وظیفه تامین، ذخیره‌سازی، ارسال و توزیع فرآورده‎های نفتی و گازی را به مجاری عرضه سوخت دارد تا مصرف‌کنندگان کلی و جزیی از آن بهره ببرند.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز منطقه سبزوار این فرآورده‏ها از طریق خط لوله، نفتکش‎ها و گازکش‎ها به سبزوار حمل می‎شود و پس از دریافت در انبارها ذخیره می‎شود.

افتخار با اشاره به تعداد جایگاه‎های عرضه سوخت و تاسیسات نفتی در سطح شهرستان ادامه داد: 30 جایگاه عرضه سوخت مایع، 22 جایگاه CNG مورد تاسیسات گاز مایع، یک مورد تاسیسات گاز پیک‌نیک پرکنی، انبار بزرگ ده‎ها میلیونی، یک مورد واحد سوختگیری هواپیما و 100 دستگاه نفتکش تنها بخشی از امکانات شرکت پخش فرآورده‎های منطقه سبزوار است.

وی با اشاره به بهره‎برداری از چهار جایگاه سوخت مایع و CNG در سال 91 تصریح کرد: احداث چهار جایگاه سوخت مایع و CNG در دستور کار قرار دارد که پیشرفته‎ترین آنها جایگاه سوخت فردوسی در روستای کاهک شهرستان داورزن و در محدوده زائرسرای بزرگ امام رضا(ع) در محور سبزوار -شاهرود است.

افتخار با اشاره به کاهش 8.3 درصدی مصرف فرآورده‎های نفتی در منطقه سبزوار ادامه داد: در بخش نفت سفید کاهش 14.2 درصدی را در سال 91 به خاطر رشد گازرسانی در کشور داشتیم و با توجه به منطقه‌ای کردن سهمیه نفت و گاز، جهت حمل و نقل پنج درصد رشد مصرف داشتیم، همچنین 43 درصد کاهش به نسبت سال 90 در حوزه نفت کوره را داشتیم.

وی با اشاره به تامین سوخت برخی استان‌ها و شهرستان‌ها توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار تصریح کرد: 20 درصد این فرآورده‌ها جهت تامین سوخت به برخی استان‌ها از جمله استان خراسان شمالی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به افزایش جایگاه‌های CNGدر سراسر کشور گفت: هوشمندی جمهوری اسلامی ایران در تغییر سوخت خودروها از بنزین به گاز طبیعی با توجه به آینده‌نگری، تحریم‌های پیشرو، هدفمندی یارانه‌ها و... ستودنی است.

این مقام مسئول ادامه داد: صنعت نفت ایران در تاریخ خود همیشه پشتوانه ملت ایران و نظام اسلامی بوده است و در برابر تحریم هیچگاه عقب نمی‌نشیند.

رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار با اشاره به افزایش 30 درصدی گاز CNG در سبد سوختی خودروهای سواری اظهار داشت: منطقه سبزوار از متوسط کشوری در تامین این سوخت جلوتر است و ما به مرز 31 درصد رسیده‌ایم و این در حالی است که متوسط کشوری 22 درصد است.

افتخار با اشاره به مصرف بیش از 5 میلیون متر مکعب گاز طبیعی توسط مردم در ایام نوروز تصریح کرد: روزانه بیش از 14 هزار خودرو از گاز طبیعی به عنوان سوخت بهره بردند که در مجموع می‌توان گفت بیش از 300 هزار خودرو از خدمات این نعمت خدادادی استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: زمان سوختگیری خودروها در جایگاه‌های CNG به پنج دقیقه کاهش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به پیشینه شهرستان سبزوار در صنعت نفت ایران گفت: موزه نفت این شهرستان از نادرترین موزه‌های نفت در کشور است که ساخت آن به سال‌ 1318 بازمی‌گردد که در آن زمان این مکان ساختمان شرکت نفت ایران و انگلیس بوده است و بعد از ملی شدن صنعت نفت ایران به ساختمان شرکت ملی نفت ایران تغییر نام می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 4000 نفر از اقشار مختلف مردم  از این موزه بازدید کرده‌اند.

افتخار با اشاره به انجام فعالیت‌های پژوهشی توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار اضافه کرد: در راستای انجام فعالیت‌های پژوهشی در زمینه سخت افزاری، ارتباط بسیار خوبی با دانشجویان و دانشگاهیان داریم که این پژوهش‌ها برای این منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به پتانسیل بالای این شرکت در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار یک سرمایه بزرگ در مجموعه منابع انسانی است و یکی از مهمترین کارهایی که می‌شود در این مجموعه انجام داد، استفاده از این منابع انسانی است.

انتهای پیام/70027/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول