اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آخرین جزئیات از سوختن 7 شناور صیادی در بندرعباس

صبح امروز هفت شناور صیادی در اسکله پشت شهر بندرعباس در آتش سوخت.

آخرین جزئیات از سوختن 7 شناور صیادی در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ساحل این شهر که این روزها مملو از مسافران و گردشگران نوروزی است، شاهد یک سانحه در اسکله صیادی خود بود که هیچ تلافات جانی در بر نداشته است.

این حادثه در حالی به وقوع می‌پیوندد که استاندار هرمزگان طی شب گذشته با اعلام آماری قابل توجه خبر از به صفر رسیدن سوانح دریایی و ساحلی در حوزه مسافرت‌های دریایی داد که نشان از تمهیدات در این بخش دارد.

در سال‌های گذشته نیز موارد مشابهی از آتش‌سوزی شناورهای صیادی در حوزه آبهای هرمزگان به چشم خورده است، که بعضا از طرف برخی از شرکت‌های بیمه‌گر و مسئول برخی از این موارد عمدی تشخیص و گزارش داده شده است.

در آن زمان گفته می‌شد، تغییر برخی از قوانین و جلوگیری از تردد شناورهای فرسوده و اعمال محدودیت‌ها دلیل برخی از آتش‌سوزی‌های احتمالا عمدی به گفته مقامات مربوطه بوده است.

اسکله "پشت شهر" بندرعباس که در مجاور بازار ماهی‌فروشان و بخش مرکزی ساحل این شهر و همچنین در مجاورت اسکله مسافری شهید حقانی بزرگترین و شلوغ‌ترین اسکله مسافربری دریایی کشور قرار دارد، روزانه پذیرای ده‌ها لنج صیادی و شناور متوسط از جنس فایبرگلاس و چوبی است که در حوزه صید آبزیان در آبهای پیرامون قشم و بندرعباس فعالیت دارند.

این اسلکه از اسکله‌های پرقدمت و تقریبا اختصاصی هرمزگان در حوزه یاد شده محسوب می‌شود که به تازگی بازسازی شده است.

فرجام دانش مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس ضمن تایید سوختن تعداد هفت لنج تجاری صیادی در اسکله پشت شهر در آتش طی ساعات گذشته با بیان اینکه از همان دقایق نخستین اعلام وقوع آتش‌سوزی گروه‌های آتش‌نشان ایستگاه‌ بندرعباس با کمک آتش‌نشانان اداره کل بنادر و دریانوردی موفق به مهار آتش شده‌اند گفته است: در این حادثه هیچ تلفات جانی نداشته‌ایم و خسارات به خسارات فیزیکی و مالی محدود و شناورهای صیادی ساخته شده از چوب و فایبرگلاس در آتش سوخته و آتش در کنترل در آمده است.

دانش در عین حال، دلیل وقوع این آتش‌سوزی را تا این موقع نامشخص خوانده و گفته است که کارشناسان مربوطه در حال بررسی علت و یا علل این سانحه هستند.

گفته می‌شود، که اسکله پشت شهر ظرفیت پهلودهی حدود 100 فروند شناور صیادی از نوع لنج را به طور همزمان دارد.

برخی از شاهدان عینی در این اسکله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفتند که پس از آتش‌سوزی یکی از شناورها، به دلیل فاصله نزدیک شناورهای مجاور، آتش به آنها نیز سرایت کرده است.

انتهای پیام/88001/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول