اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هیئت ابوالفضل(ع) سرابی تویسرکان:

هیئت ابوالفضل سرابی تویسرکان 1800 عضو فعال دارد / برگزاری بیش از 10 یادواره شهدا

مسئول هیئت ابوالفضل(ع) سرابی تویسرکان از عضویت فعال یک هزار و 800 نفر در این هیئت خبر داد و گفت: اعضای فعال هیئت ابوالفضل(ع) سرابی دارای کارت عضویت هستند.

هیئت ابوالفضل سرابی تویسرکان 1800 عضو فعال دارد / برگزاری بیش از 10 یادواره شهدا

عبدالله الوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه هیئت حضرت ابوالفضل(ع) منطقه سرابی در سال 1340 آغاز به فعالیت کرده است، اظهار داشت: این هیئت پس از ساخت مسجد ابوالفضل (ع) سرابی در داخل این مکان مقدس به کار خود ادامه داد.

وی بابیان اینکه هیئت ابوالفضل (ع) سرابی در طول سال‌های فعالیت در تمام اعیاد ولادت‌ها و شهادت‌ها برنامه‌های مفصلی را با حمایت‌های مردمی ارائه می‌دهد، افزود: کلاس‌های روخوانی، تجوید، قرائت، حفظ قرآن و نهج‌البلاغه و برنامه‌های مذهبی نظیر قرائت دعای کمیل ندبه در هر جمعه در این محفل روحانی برگزار می‌شود.

مسئول هیئت مذهبی ابوالفضل(ع) سرابی تویسرکان از افتتاح کتابخانه کانون این هیئت با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: کتابخانه کانون در حال حاضر با 180 عضو خواهر و برادر مجهز به کتاب‌های با موضوعات مختلف  دارد.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه « از مکه تا کربلا » امسال با هزینه 2 میلیون تومان خبر داد و ابراز داشت: با کاری هنرمندانه روایت چگونگی واقعه کربلا برای بازدیدکنندگان توسط فعالان در این هیئت در قالب نمایشگاه انجام گرفت.

الوندی به حک گلواژه‌های « یا علمدار حسین(ع) » در سینه کوه ساریبا در منطقه سرابی اشاره کرد و افزود: نوشته « یا علمدار حسین (ع) » به طول  200 متر توسط 15 نفر از اعضای هیئت ابوالفضل (ع) به مدت چهار روز با به‌کارگیری 30 کیسه گچ و صرف هزینه 340 هزار تومان با خط ثلث در کوه ساریبا تویسرکان حک شده است.

وی با اشاره به توزیع 15 هزار پرس غذا از روزهای نخست محرم تا پایان این ایام بین عزاداران، اظهار داشت: با کمک‌های مردم منطقه سرابی به هیئت، محرم سال 91 برای پذیرایی از مهمانان آقا اباعبدالله(ع) 950 میلیون ریال هزینه شد.

مسئول هیئت ابوالفضل(ع) سرابی تویسرکان نصب پرچم 72 تن با صرف یک میلیون و 200 هزار تومان در بلوار ورودی شهر در سرابی را از دیگر اقدامات این محفل مذهبی و مردمی عنوان کرد و اذعان داشت: در طول حیات این هیئت بیش از 10 یادواره شهدا برای شهدایی منطقه سرابی برگزار شده است.

وی نصب پرچم‌های سیاه در ماه‌های محرم و صفر را از دیگر برنامه‌های فعالان مذهبی این هیئت عنوان و بیان کرد: 15 نفر از متوسلین به خاندان اهل بیت(ع) با توسل به صاحب این هیئت، حضرت ابوالفضل (ع) حاجت روا شده و امسال ادای نذر کردند.

الوندی با تأکید بر اینکه این هیئت با حمایت‌های بی‌دریغ مردم این منطقه فعال است، ابراز کرد: هیئت ابوالفضل(ع) سرابی یک هزار و 800 عضو فعال دارد و همه اعضا دارای کارت عضویت و شناسایی هستند و هر ساله این فعالان 6 هزار تومان برای عضویت خود پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ایام فاطمیه نخست در مقابل مسجد ابوالفضل سرابی نمادی از خانه حضرت فاطمه(س) ساخته شد، اظهار داشت: این خانه با مهارت و هنرمندی جوانان هیئت سرابی به منظور بازخوانی و روایت واقعه آتش گرفتن خانه و مجروح شدن حضرت، در مسیر جاده اصلی ورودی به داخل شهر ایجاد شد.

مسئول هیئت حضرت ابوالفضل(ع) سرابی تویسرکان گفت: مداحی و برپایی محافل معنوی خواندن قرآن و ادعیه و معرفی شخصیت فردی و اجتماعی حضرت به اقشار مختلف مردم از زوایای متفاوت با حضور سخنرانان مجرب در این حوزه در ایام فاطمیه نخست صورت گرفت. 

وی از برگزاری برنامه‌های دهه دوم فاطمیه در این منطقه با همت و تعامل همه‌جانبه مردم و مسئولان خبر داد و افزود: سوگواری این بانو در قالب دسته‌های عزاداری هرساله در این ایام صورت می‌گیرد و برنامه حزن‌انگیز در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/89010/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول