اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر خبر داد

اجرای نمایش‌های «جاشو» و «بیژن و منیژه» در گناوه

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: دو نمایش خیابانی «جاشو» و نقالی «بیژن و منیژه» به مناسبت جشن فرهنگ گناوه در بوستان هنرمندان این شهر اجرا شد.

اجرای نمایش‌های «جاشو» و «بیژن و منیژه» در گناوه

به گزارش خبرگزاری فارس از گناوه، محمد مظفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: دو نمایش خیابانی «جاشو» و نقالی «بیژن و منیژه» کاری از گروه هنری تئاتر ایلیا همزمان با جشن فرهنگ گناوه در بوستان هنرمندان با استقبال بی‌نظیر شهروندان گناوه‌ای مواجه شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: یک نمایش میدانی آیینی به نام «جاشو» به نویسندگی و کارگردانی محمد مظفری و بازیگری صادق نیکپرست، رضا رحمانی، اکبر بنی تمیمی، نعمت‌الله مقدس‌زاده، علی معرف، علی سیفی، احسان واعظ و محمد سراجی بود که موسیقی این اثر نمایشی هم توسط حسین رئیسی و ایمان کشت‌ورز تنظیم و اجرا شد.

وی با معرفی دیگر نمایش خیابانی اجرا شده در این روز در گناوه ادامه داد: دیگر نمایش اجرا شده، نمایش خیابانی نقالی «بیژن و منیژه» با بازیگری اسماعیل احمدی و فرانک بلورزاده و نویسندگی و کارگردانی محمد مظفری بود که مورد توجه بسیار علاقه‌مندان به این گونه نمایش در بندر گناوه قرار گرفت.            

مظفری با اشاره به ماهیت این نمایش اظهار داشت: در این نمایش یکی از داستان‌های شاهنامه را موازی با داستان زندگی مردمان امروزی روایت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما در قالب اجرای نمایش هم می‌توانیم بسیاری از آثار ماندگار ملی و شاهکارهای ادبی کشور را به نسل جوان منتقل کنیم.

رئیس انجمن نمایشی استان بوشهر در پایان گفت: نمایش نقالی «بیژن و منیژه» قبل از این در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر اجرا شده بود و مایل هستم که این کار خیابانی در تمام نقاط استان به اجرا درآید.

انتهای پیام/66007/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول