اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبر تلخ برای جامعه هنری قم

عکاس پیشکسوت قمی دار فانی را وداع گفت

استاد محمدحسین رحمتی از هنرمندان به نام و پیشکسوت قم پس از سال‌ها تحمل رنج بیماری به دیار باقی شتافت.

عکاس پیشکسوت قمی دار فانی را وداع گفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، استاد محمدحسین رحمتی از هنرمندان پیشکسوت قم در نخستین روزهای بهار سال 92 پس از سال‌ها تحمل درد و رنج بیماری سرطان جامعه هنری قم را داغدار کرد و از عالم خاک به افلاک کوچ کرد.

این هنرمند فرهیخته که عکاسی را از سال 1352 آغاز کرده بود در دوران مبارزات انقلاب به ثبت عکس‌هایی ماندگار از تظاهرات مردم علیه رژیم شاهنشاهی پرداخت.

وی پس از پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی به ثبت صحنه‌هایی بدیع از ایثارگری رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل پرداخت.

رحمتی که موسس و پایه‌گذار انجمن عکاسان قم به شمار می‌رود در طول دوران فعالیت هنری خود علاوه بر عکاسی در دیگر رشته‌های هنری از جمله هنرهای تجسمی نیز وارد شد و به درجه استادی رسید و شاگردان بسیاری از کلاس درس وی بهره‌مند شدند.

استاد سید محمدحسین رحمتی که آثار متعددی را از خود به یادگار باقی گذاشته است آخرین بار در نمایشگاه کتاب قم حضور یافت و دو اثر این استاد فرهیخته در این مراسم رونمایی شد.

انتهای پیام/2258/ت20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول