اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون گلستان:

10 هزار پرونده مشاغل خانگی در انتظار تسهیلات بانکی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: نزدیک به 10 هزار پرونده مشاغل خانگی و نیز طرح‎های اقتصادی در بانک‎های استان وجود دارد.

10 هزار پرونده مشاغل خانگی در انتظار تسهیلات بانکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسینعلی خواجه‌مظفری عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: با توجه به فرصت‎هایی که گلستان دارد لازم است متولیان با برنامه‎ریزی‎های مناسب و مشاوره کارجویان به ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در استان کمک کنند.

وی در خصوص هدایت تسهیلات خرد به سمت تسهیلات کلان برای ایجاد اشتغال ثابت و پایدار در گلستان تصریح کرد: 27 درصد تسهیلات مشاغل خانگی در راستای اشتغال مثبت جواب داده و در این آمار، سرسوزنی هم نمی‎توان شک کرد.

انحراف 21 درصدی تسهیلات در ایجاد اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه 73 درصد باقیمانده آمار مشاغل خانگی، انحراف در تسهیلات نیست، متذکر شد: با توجه به اینکه 52 درصد تسهیلات در راستای تثبیت اشتغال و 27 درصد نیز به ایجاد اشتغال ختم شده است، می‎توان گفت 21 درصد انحراف نشان می‎دهد.

خواجه‌مظفری بیان داشت: برخی معتقد هستند 52 درصد تسهیلاتی که در زمینه تثبیت اشتغال مصروف شده انحراف بوده است هر چند تثبیت اشتغال در راستای وظیفه ذاتی این اداره کار نیست اما در شرایط فعلی، تثبیت اشتغال مهم‌تر از ایجاد اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات مشاغل خانگی بر اساس سیاستگذاری کشور انجام می‎شود، ابراز داشت: اگر به تقویت تعاونی اهتمام شود زمینه اشتغال پایدار در استان فراهم خواهد شد.

مشاغل باید بر اساس نیازهای گلستان تعریف شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان؛ ایجاد اشتغال را موضوع مهم و کلیدی در کشور و در استان یاد کرد و گفت: مسئله اشتغال موضوع استانی نیست بلکه دغدغه جدی مسئولان است که با همکاری تمام دستگاه‎ها حل می‎شود.

خواجه‌مظفری بر اهمیت و شناسایی طرح‎های اولویت‎دار تاکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم بر اساس نیازهای استان مشاغلی تعریف شود و فعالیت‎ها نیز برای تامین مایحتاج استان باشد تا با بکارگیری نیروی متخصص بومی به رشد اشتغال استان کمک شود.

انتهای پیام/83001/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول