اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد

آموزش تخصصی اشتغال برای بیش از 2 هزار نفر در بوشهر

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: 2 هزار و 382 نفر در استان بوشهر در 10 رشته مهارتی آموزش‌های تخصصی اشتغال دیدند.

آموزش تخصصی اشتغال برای بیش از 2 هزار نفر در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار صنعت نفت و گاز است و در چند سال اخیر شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در این منطقه هستیم.

وی افزود: فراهم آوردن زمینه ایجاد اشتغال پایدار یکی از مقوله‌های مهم مورد توجه در سازمان منطقه ویژه پارس است و با برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای فرهنگ مهارت‌آموزی در این منطقه نهادینه می‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: برای حل ریشه‌ای مسئله بیکاری جوانان باید دوره‌های فنی و مهارتی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و به تلاش‌ها در این زمینه برای فرهنگ‌سازی در بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فرصت داده شود.

حاجیانی اضافه کرد: فراگیری مهارت‌های کاربردی از مؤلفه‌های مهم اشتغال پایدار در کشور است و قشر تحصیل‌کرده و جوانان باید برای ارتقای دانش خود به سطحی برسند که بتوانند تئوری‌های علمی که در کلاس‌های درس و دانشگاه فرا گرفته‌اند را در محیط کار به منصه ظهور برسانند.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: پرداختن به آموزش‌های فنی و مهارتی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و باید نگاه ما به مقوله آموزش و کاربردی کردن دانش به صورت ریشه‌ای تغییر یابد.

وی افزود: در این ارتباط رسانه‌ها می‌توانند برای تغییر نوع نگرش افراد تحصیل‌کرده و خانواده‌ها برای سوق دادن آنان به دوره‌های فنی و حرفه‌ای نقشی مهم ایفا کنند.

حاجیانی یادآور شد: در سال گذشته با همکاری سازمان منطقه ویژه پارس و شرکت ملی نفت ایران 60 میلیارد ریال برای آموزش افراد در دوره‌های فنی و حرفه‌ای پرداخت شد.

این مسئول اضافه کرد: از ابتدای سال 1390 تا پایان اسفند 1391 بر اساس تفاهمنامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تعداد 2 هزار و 382 نفر در 10 رشته مهارتی آموزش‌های تخصصی اشتغال دیدند.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: علاوه بر این 250 نفر نیز در دوره‌های فنی و مهارتی طرح کیسون که سال گذشته برگزار شده بود شرکت کردند.

وی بر لزوم تقویت دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای تاکید کرد.

انتهای پیام/2451/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول