اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناباد:

گناباد رتبه ممتاز اشتغال‌زایی در خراسان‌رضوی را کسب کرد

فرماندار گناباد گفت: برای ششمین سال متوالی گناباد از نظر اشتغالزایی رتبه ممتاز استان را به دست آورد.

گناباد رتبه ممتاز اشتغال‌زایی در خراسان‌رضوی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد صفایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان گناباد در یک محور ترانزیتی نزدیک به کلان شهر مشهد قرار گرفته و دارای ظرفیت‌های خوبی است.

وی افزود: جامعه گناباد از یک سلامت اجتماعی برخوردار است و وجود نخبگان دانشگاهی و روحانی در این شهرستان یک غنیمت است.

فرماندار گناباد خاطرنشان کرد: به لحاظ طبیعی نیز در حوزه‌ای قرار دارد که از نظر کانی‌های غیر فلزی از یک استعداد ویژه بهره‌مند بوده و تشکل‌های قدرتمند صنفی در حوزه بازار و صنعت نیز ظرفیت‌های خوبی به شهرستان داده است.

صفایی اظهار داشت: در حوزه آب با توجه به اینکه شهرستان در منطقه خشک و کم آبی قرار دارد که اگر تدبیری اندیشیده نشود به طور قطع با مشکل جدی روبه‌رو می‌شویم و مصرف 240 لیتر آب شرب در ثانیه منابع آبی شهرستان را به لحاظ کمی و کیفی مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از تدابیری که در حال انجام است بحث آبخیزداری سیاه کوه است که با اجرای آن در سال 240 میلیون متر مکعب اب ذخیره سازی می شود.

صفایی گفت: در راستای طرح آبخیزداری سیاه کوه  2 هزار و 50 هکتار از  اراضی منطقه شناسایی و به زودی به روستاییان واگذار می‌شود که این اراضی به کشت درختان مثمر (سماق) اختصاص داده می‌شود. هم اکنون 100درصد جمعیت شهری گناباد و 67درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردارند و مطالعات برای گاز رسانی به روستاهای نوده پشنگ، اروک، اسو، روشناوند و بیمرغ در حال اجراست و امیدواریم تا پایان سال 92 این روستاها نیز به شبکه گاز وصل شوند.

صفایی اشتغال را یکی از مسایل مهم جامعه دانست و گفت: شش سال متوالی است که گناباد از نظر اشتغالزایی رتبه ممتاز استان را به دست آورده و سال گذشته در بخش کشاورزی بیش از چهار برابر و نیم منابع کشاورزی در گناباد جذب شده و سال 91، تعداد 102جلسه کار گروه اشتغال تشکیل شد که این جلسات منجر به جذب بیش از 450 درصد منابع کشاورزی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه دام سنگین و سبک بحث اصلاح نژاد دنبال شده و برای نخستین بار 12راس گاو منت بلیارد فرانسوی به مجموعه ظرفیت دامی گناباد اضافه شده است که در آینده در اصلاح نژاد موثر است.

وی ادامه داد: در گناباد ساخت 70 گلخانه در حال اجراست و همچنین چندین واحد صنعتی تبدیلی از جمله فراوری گیاه آلوورا در حال ساخت است، و کارخانه کنستانتره انار و تولید پودر تخم مرغ نیز دنبال می‌شود که اشتغال بسیار خوبی را به دنبال دارد.

صفایی گفت: در حال حاضر در گناباد 6 هزار و 500 تن گوشت سفید تولید می‌شود که با تکمیل واحدهای در حال ساخت این مقدار به بیش از 14 هزار تن می‌رسد.

صفایی در ارتباط با کارخانه کاشی سرامیک نیز گفت: این کارخانه در صورت راه اندازی منجر به اشتغال 400نفر مستقیم و 1000نفر غیر مستقیم می‌شود.

وی ادامه داد: گروهی سرمایه گذار از شهرستان یزد این پروژه را دنبال می‌کنند و هم اکنون زمین واگذار شده و کارهای ساختمانی آن نیز در حال انجام است و برای دریافت وام ارزی در بانک توسعه و معدن در حال رایزنی است.

انتهای پیام/70001/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول