اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

احداث شهرک پتروشیمی مکران، اشتغال را توسعه می‌دهد

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: احداث شهرک پتروشیمی مکران در منطقه آزاد چابهار، موجب تحول و توسعه اشتغال در منطقه خواهد شد.

احداث شهرک پتروشیمی مکران، اشتغال را توسعه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان و به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار، مصطفی ملک‌زاده در جلسه‌ای مشترک با مدیرعامل شرکت نبکو، مدیران شرکت توسعه نگین مکران و پیمانکاران پروژه ایجاد شهرک پتروشیمی مکران، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد ضمن حمایت از ایجاد پروژه، آن را مسبب تحول و توسعه اشتغال در این خطه از میهن اسلامی دانست. در این جلسه ابعاد مختلف ایجاد پروژه شهرک پتروشیمی مکران به عنوان نقطه آغاز ایجاد قطب سوم پتروشیمی کشور در منطقه آزاد چابهار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

براساس اظهارات مجری پروژه شهرک پتروشیمی، این شهرک در سه فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن از طریق خط لوله گاز فرعی منشعب از گاز متان خط لوله صلح (IP) تغذیه خواهد شد و در فاز دوم، یک خط لوله مستقل اتان به طول هزار و 51 کیلومتر از عسلویه به چابهار ایجاد خواهد شد و واحدهای پتروشیمی پایه اتان شکل خواهند گرفت؛ همچنین در فاز سوم نیز میعانات گازی تغلیظ یافته از طریق کشتی از عسلویه به چابهار منتقل می‌شود و در مجموع فازها، هشت گروه محصول در این شهرک تولید خواهد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: انتظار می‌رود این پروژه بعد از بهره‌برداری ضمن ایجاد امکان 10 میلیارد دلار صادرات، برای قشر کثیری از مردم چابهار ایجاد اشتغال کند که میزان اشتغال این پروژه در طول عملیات اجرایی 20 هزار نفر برآورد شده است.

در این جلسه سایر موارد شامل ایجاد کریدور ارتباطی برای ایجاد خط لوله از محل پروژه به اسکله و نیز چگونگی تأمین سوخت مورد نیاز و ایجاد مخازن ذخیره خوراک و محصول در اسکله شهید بهشتی چابهار نیز مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی برای آن ارائه شد.

ملک‌زاده بر ضرورت ایجاد هماهنگی و مشارکت بین سازمان منطقه آزاد چابهار و نهادهای استانی به‌ ویژه استانداری سیستان و بلوچستان برای تسهیل ایجاد امکانات لازم برای توسعه قطب سوم پتروشیمی تأکید کرد.

پروژه ایجاد شهرک پتروشیمی مکران به عنوان آغاز اجرای مصوبه 90/2/10 از سری مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به استان سیستان و بلوچستان است که در آن منطقه چابهار به عنوان قطب آتی توسعه صنایع  پتروشیمی در کشور انتخاب شد.

انتهای پیام/75002/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول