اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

انتخابات ایران همواره مورد طمع دشمنان بوده است

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان به طمع‌ورزی دشمنان در مورد انتخابات برگزار شده در ایران اشاره کرد و گفت: انتخابات پرشور و با نشاط در سایه تعامل مسئولان برگزار می‌شود.

انتخابات ایران همواره مورد طمع دشمنان بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فیروز احمدی ظهر امروز در همایش هیئت‌های اجرایی و نظارتی انتخاباتی استان زنجان با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر لیله‌القدر بودن انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: انتخابات جزو مولفه‌های تعیین‌کننده نظام است.

وی به طمع‌ورزی دشمنان در مورد انتخابات برگزار شده در ایران اشاره کرد و افزود: انتخابات پرشور و با نشاط در سایه تعامل مسئولان برگزار می‌شود.

*لزوم فراهم کردن امکانات برای برگزاری انتخابات پرشور

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر ایجاد همدلی و وفاق در سطح جامعه تصریح کرد: مسئولان باید نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم برای انتخابات ملی و بومی پیش رو اقدام کنند.

وی به آغاز کار برگزاری انتخابات از سه ماه پیش اشاره کرد و گفت: روند اجرای انتخابات از 17 فروردین ماه آغاز شده است.

احمدی از آغاز روند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها از 21 فروردین ماه خبر داد و اضافه کرد: این روند با ارسال بخشنامه از طریق سامانه جامع انتخاباتی آغاز شده است.

*تغییر برخی قوانین انتخابات شوراها

وی به ثبت‌نام کاندیداهای شورای اسلامی از 26 فروردین ماه اشاره کرد و گفت: داشتن مدارک تحصیلی منطبق با حوزه انتخابی و افزایش تعداد اعضای شوراها از قوانین تغییر یافته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان اضافه کرد: انتخابات شورای اسلامی در 732 روستای بالای 20 خانوار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 41 روستای استان زنجان با توجه به جمعیت باید پنج عضو شورا داشته باشند، اضافه کرد: در بقیه روستاها انتخابات بر‌ای عضویت سه نفر برگزار می‌شود.

احمدی مدرک لازم برای کاندیداهای شورای اسلامی روستای بالای 200 خانوار را دیپلم عنوان کرد و افزود: در روستاهای کمتر از این شرط داشتن سواد خواندن و نوشتن است.

وی به وجود 19 شهر در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در 15 شهر زنجان کاندیداها باید مدرک فوق‌دیپلم یا معادل آن را داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان داشتن مدرک کارشناسی را برای نامزدهای شهر زنجان لازم دانست و اضافه کرد: تعداد اعضای شورای اسلامی شهر زنجان از 9 نفر به 13 نفر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/73004/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول