اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی خبر داد

جمع‌آوری بیش از 1600 معتاد پرخطر در خراسان‌رضوی

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی گفت: بیش از 1600 معتاد پرخطر در خراسان‌رضوی در ایام نوروز جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری بیش از 1600 معتاد پرخطر در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بهمن امیری‌مقدم ظهر امروز در نشست مطبوعاتی فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی با اشاره به پایبندی و تداوم شعار سال جاری مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار کرد: در ایام نوروز ارتباط موثر و صمیمیت مطلوبی میان پلیس و مردم برقرار بود.

وی ادامه داد: با وجود 17 میلیون زائر در خراسان‌رضوی و شرایط مطلوب مشهد مقدس، خدمات پلیسی و دستگاه‌های اجرایی در این ایام از جایگاه خوبی برخوردار بود و ارتباط موثر مردم با پلیس سبب شد خراسان‌رضوی در کشور جایگاه مطلوبی را از آن خود کند.

امیری‌مقدم گفت: اقدامات خوبی از انتهای سال گذشته در خراسان‌رضوی انجام شده و برنامه‌های آموزشی، فرهنگی بسیاری در این ایام برای زائران و شهروندان در نظر گرفته شده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی عنوان کرد: یکی از اقدامات مفیدی که در این ایام در خراسان‌رضوی صورت گرفت طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر بود که سبب ارتقاء سطح امنیت اجتماعی در مشهد شد.

وی در این ارتباط خاطرنشان کرد: در این طرح که طی سه مرحله صورت گرفت حدود یک‌هزار و 400 معتاد پرخطر قبل از ایام نوروز و حدود 200 معتاد در طی این ایام جمع‌آوری شدند و سبب شد چهره خراسان‌رضوی و به ویژه مشهد از مقبولیت مناسب‌تری نسبت به سال‌های گذشته پیدا کند.

امیری‌مقدم در ادامه بیان کرد: از یک‌هزار 600 معتاد جمع‌آوری شده تعدادی روانه زندان شدند و بالغ بر یک‌هزار و 200 نفر آنها در مراکزی که پلیس در نظر گرفته بود نگهداری شدند.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر همچنان در خراسان‌رضوی ادامه دارد، اظهار کرد: این طرح با استقبال خوبی که از سوی مسئولان قرار گرفت سبب شد در دیگر استان‌های کشور نیز اجرا شود.

وی در ادامه افزود: نوروز 92 نخستین سالی بود که تمامی ارگان‌ها با همکاری مناسب با یکدیگر توانستند میزان رضایت مردم و زائران را در خراسان‌رضوی ارتقاء دهند.

امیری‌مقدم خاطرنشان کرد: در طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر حدود یکصد و 40 نفر از آنان خانم بودند که پس از نگهداری از آنان طرح اشتغال‌زایی و حرفه‌آموزی را برای آنان در دستور کار قرار داده‌ایم.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی بیان کرد: طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش، کنترل مجرمان و همچنین افراد سابقه‌دار و طرح زوج و فرد و کنترل ترافیک سبب شد چهره مشهد و خراسان‌رضوی تغییر کند.

وی با تاکید بر موفق بودن اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی مشهد ادامه داد: بیش از یک میلیون خودرو در طرح زوج و فرد مشهد حضور داشتند و از این تعداد حدود یکصد و 32 هزار تخلف ثبت شده است که مطمئنا با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

امیری‌مقدم اذعان کرد: در ایام نوروز حدود 11 درصد افزایش تماس‌های تلفنی با 110 داشتیم و همچنین 12 درصد افزایش ماموریت‌های پلیسی در این ایام رخ داده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی بیان کرد: در این ایام براساس آمار پزشکی قانونی حدود 22 درصد کاهش تصادفات فوتی در خراسان‌رضوی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: آمار فوتی‌ها در ایام نوروز سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته و از 87 نفر به 68 نفر رسیده که نشان از عملکرد بسیار مطلوب دستگاه راهنمایی و رانندگی دارد.

امیری‌مقدم با اشاره به اینکه حدود 90 درصد از خودروهای سرقتی در ایام نوروز توسط نیروی انتظامی خراسان‌رضوی کشف شد، تاکید کرد: دستگیری اراذل و اوباش نیز نسبت به سال گذشته حدود 24 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: خراسان‌رضوی در سه سال گذشته بیش از 75 درصد کشفیات در فضای سایبری داشته است و در این ایام با 950 سایت که مضامین غیراخلاقی داشتند برخورد قانونی شد.

انتهای پیام/70018/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول