اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی:

غرب درصدد جلوگیری از حرکت اسلامی به رهبری ایران است

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: غرب به زعم خود درصدد جلوگیری از حرکت اسلامی به رهبری ایران است تا ابهت و سلطنت خود را در دنیا از دست ندهد.

غرب درصدد جلوگیری از حرکت اسلامی به رهبری ایران است

مجید جلیل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: اگر تاریخ سی و چهار ساله انقلاب اسلامی را ورق بزنیم ایران در تمام حوزه‌ها به ویژه در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی چه در بعد داخلی و چه در بعد خارجی از لحاظ علمی و تولید و رشد علمی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی افزود: این در حالی است که کشور در حوزه اقتصادی به دلایلی نتوانست به چشم‌انداز تعریف شده دست پیدا کند که این امر علل و عواملی دارد.

جلیل با بیان اینکه اقتصاد کشور همراه با انقلاب و گفتمان انقلابی متحول نشده است، تصریح کرد: از دهه هفتاد به بعد که جنگ تحمیلی به اتمام رسید، سیاست‌های اقتصادی ما برگرفته از اقتصاد سرمایه‌داری رقم خورد و مقدار زیادی از آرمان‌ها فاصله گرفتیم چون اقتصاددانان ما در این مقطع تسلط چندانی به مبانی اقتصاد اسلامی نداشته‌اند.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این مقطع زمانی حوزه‌های علمیه نیز پرداختن به مباحث فقهی را بر پرداختن به اقتصاد اسلامی ترجیح دادند و جنگ تحمیلی هم توجه نخبگان علمی کشور را به خود معطوف کرد و از طرفی اجماعی میان نخبگان اقتصاد اسلامی در رابطه با حل مشکلات اقتصادی کشور به وجود نیامد.

جلیل، رفاه‌زدگی پس از جنگ تحمیلی را عامل مهمی در کاهش رشد اقتصادی کشور برشمرد و گفت: رفاه‌زدگی پس از جنگ تحمیلی فرصت فکر کردن به اقتصاد اسلامی و غیرنفتی را از مسئولان گرفت.

وی بیان داشت: اقتصاد نفتی و تدریس مبانی اقتصادی غرب و علوم انسانی غربی در دانشگاه‌ها و القای آن‌ها به نسل‌های بعدی اجازه تفکر و تدبر از نسل‌های بعدی را گرفت.

جلیل با اشاره به دیگر عوامل تضعیف‌کننده اقتصاد کشور اظهار داشت: استفاده بیش از حد از یارانه‌های دولتی با سلیقه‌ دولت‌های گذشته و پرداخت آن‌ها از محل درآمدهای نفتی و حضور بی‌رویه دولت‌ها در عرصه‌های اقتصادی و تولید و اشتغال و تضعیف بخش غیردولتی در اقتصاد از جمله این عوامل است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تحریم‌های اقتصادی غرب را بزرگترین توطئه‌های سال‌های اخیر استکبار جهانی برشمرد و افزود: بیشتر کشورهای جهان، آمریکا و ایادی آن را در جنگ اقتصادی علیه کشور یاری کرده و ما را در جبهه اقتصادی مورد فشار قرار داده‌اند.

جلیل با بیان اینکه بزرگترین منفعت غرب از تحریم ایران جلوگیری از بلعیدن ابهت غرب توسط جهان اسلام به رهبری ایران است، خاطرنشان کرد: غرب به زعم خود درصدد جلوگیری از حرکت اسلامی به رهبری ایران است تا ابهت و سلطنت خود را در دنیا از دست ندهد.

وی ادامه داد: این هدف برای غرب چنان با اهمیت است که حاضر به تحمل هزینه‌های آن از جمله مشکلات اقتصادی داخلی خود شده به طوری که بیشترین ضررهای تحریم متوجه اقتصاد غرب شده است.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تدوین راهکارهای مقابله با تحریم‌های اقتصادی غرب تاکید کرد و گفت: سیاستگذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ضروری است تا از این گردنه سخت نیز به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/68004/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول