اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان:

آمار مبتلایان به فشار خون نگران کننده است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با توجه به شعار امسال هفته سلامت با عنوان فشار خون را جدی بگیریم، گفت: در بحث فشار خون و پرفشاری خون آمار ارقام مبتلایان نگران کننده است.

آمار مبتلایان به فشار خون نگران کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا صائینی پیش از ظهر امروز در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ سلامت به مناسبت هفته بهداشت اظهار کرد: بحث سلامت به همه افراد مربوط و نعمت بزرگی برای انسان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه انسان به سلامتی کامل نخواهد رسید مگر اینکه همه تلاش کرده و دست در دست هم دهیم، افزود: وزارت بهداشت با تمام توان خود در شرایط موجود تنها می‌تواند 25 درصد در سلامتی افراد موثر باشد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان بیان کرد: برنامه هفته سلامت باید از دوران مدرسه آغاز و از دوران مدرسه به فرهنگ تبدیل شود.

وی به کنترل کردن فشار خون قبل از یک سالگی تاکید کرد و افزود: تلاش کنیم در وعده‌های غذایی کودکان زیر یک سال غذاهای بدون نمک استفاده شود، تا ذائقه کودکان از خردسالی به غذاهای کم نمک عادت کند.

صائینی در ادامه سخنانش با اشاره به افزایش فشار خون در مناطق روستایی گفت: به عنوان نمونه در روستای گلستان بیش از 40 درصد افراد به بیماری فشار خون مبتلا هستند.

وی به بالا بودن فشار خون در مادران باردار اشاره کرد و اظهار داشت: باید مصرف غذاهای کم نمک را به حداقل برسانیم.

رئیس ستاد هفته سلامت شهرستان زنجان گفت: درصد سلامتی در دانش‌آموزان آموزش و پرورش افزایش چشمگیری داشته و سطح سلامت باید در نظام آموزشی کشور بیشتر شود.

وی سن امید به زندگی در سال‌های قبل از انقلاب را 51 سال اعلام کرد و افزود: اکنون سن امید به زندگی افزایش یافته و در زنان به سن 74 سال و در مردان 73 سال رسیده است.

صائینی با اشاره به کاهش سن مصرف دخانیات در کشور تصریح کرد: در حال حاضر تحرک کودکان کمتر و چاقی در آن‌ها افزایش یافته است و برای فائق آمدن در مقابل فشار خون افراد باید از افزایش وزن جلوگیری کنند.

همچنین وی با اشاره به اینکه مصرف نمک در یک روز 4.5 گرم یا یک قاشق چای خوری است، افزود: باید تلاش شود مصرف این مقدار نمک به 3 گرم کاهش یابد.

انتهای پیام/2308/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول