اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

دانش‌آموزان سفیران سلامت در خانواده‌ها هستند

فرماندار شهرستان خلخال از دانش‌آموزان به عنوان سفیران و پیک‌های سلامت در نظام خانواده یاد کرد.

دانش‌آموزان سفیران سلامت در خانواده‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی صبح امروز در نخستین روز از هفته سلامت در مراسم ویژه هفته سلامت در مدرسه فاطمة‌الزهرا(س) شهرستان خلخال اظهار داشت: انتظار داریم فعالیت دانش‌آموزان در زمینه حفظ سلامت خود و خانواده گسترش یابد.

وی با اشاره به شعار جهانی هفته سلامت «فشار خون را جدی بگیریم»، گفت: دانش‌آموزان باید تلاش کنند که این شعار در بین افراد خانواده و جامعه گسترش پیدا کند و از بروز بیماری‌هایی که برای درمان آنها شاید با اهمال و کوتاهی دیر شده باشد، جلوگیری شود.

محمدی افزود: فشار خون نوعی بیماری است که شاید در برخی از افراد ظهور خود را دیر نشان دهد، اما نوعی بیماری است که سخت‌ترین عوارض و اثرات را در طول عمر یک فرد می‌تواند به همراه داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: افراد می‌توانند با ساده‌ترین روش و با یک یا دو بار مراجعه در طول سال به مراکز پزشکی و درمانی از وضعیت فشار خون خود آگاه شده و حتی با این روش می‌توانند از بروز سکته‌های قلبی و مغزی در میانسالی جلوگیری کنند.

فرماندار شهرستان خلخال بیان داشت: معلمان نیز با آگاه‌سازی دانش‌آموزان در سنگر مدرسه می‌توانند به تشریح گسترده بیماری‌های فشار خون و آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در این حوزه بپردازند که این امر می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش این بیماری و یا تشخیص به موقع آن داشته باشد.

محمدی با تاکید به انجام ورزش در خانواده‌ها در بین تمام اقشار جامعه گفت: فشار خون بالا، چربی خون و اضافه وزن و فعالیت بدنی ناکافی و مصرف دخانیات از جمله عواملی است که سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود در توصیه به خانواده‌ها نیز اذعان داشت: دین اسلام به سلامتی به عنوان محور اصلی حیات اشاره کرده و هر کس باید قدر سلامتی خود را بداند و با داشتن برنامه غذایی صحیح و مناسب در حفظ سلامتی خود بکوشد.

انتهای پیام/62008/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول