اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی گناوه خبر داد

ورود 700 هزار نفر مسافر نوروزی به روستاهای هدف گردشگری گناوه

بخشدار مرکزی گناوه گفت: در ایام تعطیلات نوروز بیش از 700 هزار نفر مسافر به روستاهای هدف گردشگری گناوه سفر کرده و از امکانات تفریحی و رفاهی این منطقه استفاده کردند.

ورود 700 هزار نفر مسافر نوروزی به روستاهای هدف گردشگری گناوه

اردلان امیرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه این گردشگران به سه روستای مال قائد، قلعه حیدر و مال خلیفه سفر کردند، تصریح کرد: سه روستای بخش مرکزی شهرستان گناوه به عنوان روستاهای هدف گردشگری گناوه به شمار می‌آیند که در تعطیلات نوروز برنامه‌های متنوع جشنواره فرهنگی هنری، مسابقه مجسمه‌های شنی، مردان آهنین، و طبخ غذاهای محلی اجرا شد که موجب افزایش مدت اقامت گردشگران شد.

وی با بیان اینکه شهرستان گناوه در ایام نوروز پذیرای  4.5 میلیون نفر گردشگر بود، افزود: سرریز گردشگران به روستاهای هدف گردشگری این شهر که در 500 متری گناوه قرار دارد مراجعه می‌کردند.

بخشدار مرکزی گناوه افزود: روستاهای هدف گردشگری گناوه ساحلی و دارای جاذبه‌های طبیعی هستند و در نوروز امسال تسهیلات ویژه‌ای شامل ایجاد کمپ اسکان مسافران، ایجاد سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه و تفریحاتی مانند قایق سواری، اسب سواری ، موتورسواری در این روستاها تدارک دیدیم که مورد رضایت مسافران قرار گرفت.

امیرزاده از ایجاد سه روستای دیگر به جمع روستاهای هدف گردشگری خبر داد و بیان کرد: از دیگر روستاهای بخش مرکزی شهرستان گناوه که دارای طبیعت بهاری دل‌انگیز همراه با صنایع دستی بی‌شمار از قبیل گبه، گلیم و فرش و خوراکی‌های بسیار لذیذ توام با آداب و بازی‌های بومی و محلی شورآفرین هستند روستاهای کلر، کمالی و شول است.

وی افزود: در این روستاها چندین قدمگاه و امامزاده که مورد احترام مردم شهرستان گناوه است وجود دارد و جنگل کمالی نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری این سامان است، همچنین گبه شول که دارای شهرت جهانی است توسط هنرمندان روستای شول همین منطقه تولید می‌شود.

انتهای پیام/66006/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول