اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

شیوع بیماری فشار خون بالا در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شیوع بیماری فشار خون بالا در مازندران خبر داد و گفت: از هر پنج مازندرانی یک نفر مبتلا به فشار خون بالا است.

شیوع بیماری فشار خون بالا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا میرزایی پیش از ظهر امروز در اولین روز از هفته سلامت، در دبستان دخترانه شهید رشتی ساری با تاکید بر اینکه خانواده‌ها فشار خون را جدی بگیرند، گفت: از هر پنج مازندرانی یک نفر مبتلا به فشار خون بالا است.

وی با بیان اینکه افزایش فشار خون عوارضی همچون بیماری‌های قلبی عروقی را در پی دارد، خاطرنشان کرد: مصرف غذاهای شور و پرنمک، پرچرب و فست فودی، عدم تحرک و ورزش کافی، مصرف سیگار و استرس احتمال ابتلا به بیماری فشار خون را افزایش می‌دهد.

این مسئول بر تغییر سبک زندگی و عادات غذایی نامناسب تاکید کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی، تغییر شیوه زندگی ضروری است.

میرزایی، مشارکت مردم در آموزش حوزه‌های مختلف بهداشتی را در ارتقای سلامت جامعه موثر دانست و اذعان داشت: مردم از طریق مطالعه و حضور در کلاس‌های آموزشی، دانش سلامت خود را ارتقاء دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه آموزش‌های بهداشتی از سنین کودکی آغاز شود، گفت: جامعه سالم نیاز به فرزندان سالم دارد و نقش آموزش و پرورش در این امر مهم است.

وی، کاهش میزان مرگ کودکان زیر پنج سال، کنترل بهداشتی آب‌های آشامیدنی و کنترل مرگ مادران باردار را از جمله شاخص‌های بهداشتی در مازندران عنوان و تصریح کرد: با همکاری و مشارکت کارشناسان حوزه سلامت و سایر مسئولان طی سال گذشته در این زمینه‌ها، ارتقاء یافتیم.

انتهای پیام/86004/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول