اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

جابه جایی 138 میلیون مسافر در ایام نوروز / 100میلیون لیتر بنزین در مسافر‌ت‌های نوروزی سوخت

معاون وزیر راه و شهرسازی از مصرف یکصد میلیون لیتر بنزین در سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: از 24 اسفند سال 91 تا 16 فروردین ماه جاری یکصد و 38 میلیون نفر جابه جایی در سطح کشور انجام شده است.

جابه جایی 138 میلیون مسافر در ایام نوروز / 100میلیون لیتر بنزین در مسافر‌ت‌های نوروزی سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شهریار افندی‌زاده صبح امروز در مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی، با اشاره به اجرا درآمدن طرح سفرهای نوروزی از 24 اسفند 91 تا 16 فروردین ماه سال جاری اظهار کرد: در این مدت در سطح کشور یکصد و 38 میلیون نفر جابه جایی انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 11 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین 61 میلیون نفر از طریق حمل و نقل عمومی شامل زمینی، هوایی، ریلی و دریایی در سطح کشور جابه جا شدند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خاطرنشان کرد: ‌از 24 اسفند سال گذشته تا 16 فروردین ماه جاری یک میلیون نفر از طریق هوایی، چهار میلیون نفر از طریق دریایی، 53 میلیون نفر جاده‌ای و 2 میلیون نفر نیز از طریق حمل و نقل ریلی در کشور سفر انجام داده‌اند و مابقی جابجایی‌ها از طریق وسائل نقلیه شخصی در سطح کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه 94 درصد جابه‌جایی‌ها و سفرها در کشور از طریق جاده‌ها صورت گرفته است، متذکر شد:‌ در این راستا 80 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی کشور با حضور یک هزار و 400 اکیپ راهداری و بیش از دو هزار گشت نظارتی مورد پوشش قرار گرفت.

به گفته افندی‌زاده در سال جاری بیش از پنج میلیون پیش فروش بلیط در حوزه حمل و نقل عمومی صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به بیشترین تردد در جاده‌های کشور گفت: در ایام نوروزی بیشترین تردد در جاده‌های مربوط به استان‌های مازندران، گیلان و خراسان و البرز بوده است؛ همچنین یکصد میلیون لیتر بنزین در سفرهای نوروزی مصرف شده است.

انتهای پیام/70003/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول