اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داد

برگزاری جشن تجلیل از 100 هزار خادم نوروزی در تهران

مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 28 فروردین ماه استادیوم آزادی تهران شاهد برگزاری بزرگترین جشن تجلیل از خادمان نوروزی به همراه خانواده‌های آنها خواهد بود.

برگزاری جشن تجلیل از 100 هزار خادم نوروزی در تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی صبح امروز در مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در اردبیل اظهار داشت: این مراسم با حضور 100 هزار نفر از خادمان ستادهای تسهیلات سفرهای نوروزی سراسر کشور برگزار می‌شود و قرار است رئیس جمهور در این آیین سخنرانی کند.

وی عنوان کرد: در این برنامه از تمام استان‌ها گروه‌های موسیقی سنتی و آیینی به اجرای برنامه می‌پردازند و تجلیل از خادمان نوروزی انجام می‌شود که برای اولین بار است چنین جشن ملی برگزار خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد:‌ در تعطیلات نوروزی 85 هزار نفر شب اقامت و 130 هزار نفر تردد سفر به ثبت رسید که میزان سفرهای نوروزی امسال 34 درصد رشد نشان می‌دهد.

ندایی با قرائت پیام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خطاب به فعالان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان اردبیل افزود: امسال با هماهنگی‌های انجام شده و تلاش مضاعف استاندار اردبیل ستد تسهیلات سفرهای این استان عملکرد مطلوبی داشته که در قالب یک هزار و 100 صفحه گزارش از خدمات انجام شده، تقدیم رئیس جمهور می‌شود.

این مسئول تصریح کرد‌: نوروز به عنوان آیین باشکوه ایرانیان علاوه بر عنصر هویت ملی از برجستگی میراث معنوی برخوردار است به طوری که علاوه بر کشورمان در بسیاری از کشورها نوروز پاس داشته می‌شود.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نوروز به عنوان یکی از عوامل تحکیم وحدت در کشور و همبستگی سایر ملل یاد کرد و ابراز داشت: این آیین نمادین همه ساله به تقویت مهر و مهربانی می‌انجامد و بیش از هر زمان دیگر بستر و زمینه اعتلا و ارتقای تعامل و همدلی‌ها را فراهم می‌آورد.

سبلان به عنوان اولین میراث معنوی به ثبت جهانی می‌رسد

مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در ثبت جهانی سبلان مصمم هستیم و تلاش خواهیم کرد تا سبلان به عنوان اولین میراث معنوی در سال 2015 میلادی به ثبت جهانی برسد.

بهروز ندایی یادآور شد: ما با حساسیت در حال تهیه و تدوین این پرونده هستیم تا بدون ایراد و برگشت، سبلان به عنوان اولین میراث معنوی به ثبت یونسکو برسد.

وی همچنین از افتتاح پروژه‌های مرمتی سازمان میراث فرهنگی، همزمان با هفته میراث فرهنگی در تهران خبر داد و یادآور شد: در این ایام تلاش بر این است تا بیش از 600 اثر مرمتی در کشور به صورت متمرکز و با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری برسد.

ندایی در پایان سخنان خود اذعان داشت: این آثار مرمتی شامل 600 مسجد تاریخی در کشور و مکان‌های مذهبی است که با حضور رئیس جمهور اردیبهشت ماه بهره‌برداری از آنها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول