اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان‎رضوی خبر داد

ضبط 18 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در نوروز

معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان‎رضوی گفت: 104 اکیپ نظارتی دامپزشکی در بازدید از مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی بیش از 18 هزار کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف را ضبط کردند.

ضبط 18 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد اعلمی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزن گوشت استحصالی این تعداد لاشه، بیش از 2 میلیون و 670 هزار کیلوگرم گوشت قرمز اعلام و پس از نظارت بهداشتی دامپزشکی، وارد بازار مصرف شده است.

معاون فنی دامپزشکی استان خاطرنشان کرد: از ابتدای این طرح در اسفندماه سال گذشته و تا 15 فروردین ماه سال جاری، 104 اکیپ نظارتی دامپزشکی در هر روز موفق به انجام بیش از 8300 بازدید از مرکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی شده‌اند که نتیجه آن ضبط بیش از 18 هزار کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی به عنوان فرآورده غیرقابل مصرف است.

وی افزود: در پی آماده باش اکیپ‌های دامپزشکی جهت اجرای طرح یاد شده، گروه‌های نظارتی اداره کل دامپزشکی استان تاکنون، 171 متخلف را به مراجع قضایی معرفی و دو باب از اماکن متخلف مرتبط با فرآورده‌های دامی را پلمب کرده‌اند.

اعلمی تعداد طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های طیور استان را در زمان اجرای طرح نظارتی دامپزشکی 4 میلیون و 147 هزار قطعه به وزن 8 میلیون و 554 هزار کیلوگرم ذکر کرد.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان‎رضوی، با اشاره به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دستفروشان، اظهار داشت: با کلیه افرادی که به صورت دست فروش و بدون هویت در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و به‎ویژه اطراف حرم مطهر اقدام به عرضه غیر مجاز مواد پروتئینی از قبیل گوشت سفید و قرمز، ماهی، کله پاچه، جگر و ... نمایند، به‎طور جدی برخورد شده و پس از تشکیل پرونده برای متهمان، مراتب جهت رسیدگی به دستگاه قضایی تسلیم و پی‌گیری می‎شود.

وی با تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیرمجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی، اعلام کرد: در طی مدت زمان اجرای طرح نوروزی دامپزشکی استان، به بیش از 450 شکایت مردمی نیز رسیدگی شده است.

اعلمی از کلیه شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های 7250025و 7250035 شبکه دامپزشکی مشهد، 1512 مرکز پیام اداره کل و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذارند.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول