اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور خبر داد

برگزاری جشنواره بین المللی زیارت در پایتخت معنوی ایران

معاون رئیس جمهور از برگزاری جشنواره بین المللی زیارت در پایتخت معنوی ایران (مشهد مقدس) خبر داد.

برگزاری جشنواره بین المللی زیارت در پایتخت معنوی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدشریف ملک‌زاده صبح امروز در مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات زائران خراسان‎رضوی، اظهار کرد:‌ زائری که به مشهد مقدس وارد می‌شود باید حس زیارت را درک کند، ما نیز به عنوان متولی امر گردشگری باید این فضا را در این شهر معنوی و مقدس به وجود آوریم.

وی با تاکید بر اینکه در مشهد مقدس باید زیارت و حس زیارت تبلور پیدا کند، تصریح کرد: تمام آئین‌ها و سنت‎ها در مشهد مقدس باید چارچوب مذهبی داشته باشد؛ البته بنده نیز برخی برنامه‎ها در هتل‎ها و مراکز جهانگردی مشهد را تعطیل کردم تا مبادا مانع از تبلور حس زیارت در پایتخت معنوی ایران شود.

ملک‌زاده ادامه داد: البته این بدین معنا نیست که مخالف سرمایه‎گذاری و توسعه فضاها و امکانات گردشگری در مشهد مقدس باشم، چراکه باید سرمایه‎گذاری در مشهد از 30 استان کشور پیشی گیرد؛ در همین راستا تمام مسئولان خراسان‎رضوی موظفند از سرمایه‎گذاران حمایت کنند.

وی تاکید کرد: باید دیدگاه‎های اطلاعاتی و امنیتی از سیستم‎ها و دستگاه‎ها زدوده شود؛ باید به قدری از سرمایه‎گذاران حمایت شود که با جان و دل امکان سرمایه‌گذاری پیدا کنند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر این مطلب که باید بروکراسی اداری در مشهد مقدس حذف شود، یادآور شد: ‌در راستای انجام سرمایه‎گذاری‎های بیشتر در مشهد، بنده نیز پس از ایام نوروز در مشهد مقدس حضور بیشتری خواهم داشت تا با سرمایه‎گذاران و بخش خصوصی جلسات متعددی را برگزار کنیم.

*پیگیری تصویب ارائه نشان خادمیت در شهرهای زیارتی در کارگروه ملی زیارت و هیئت دولت

معاون رئیس جمهور در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شخصا پیگیر تصویب ارائه نشان خادمیت در شهرهای زیارتی ایران در کارگروه ملی زیارت و هیات دولت می‎شوم، اظهار کرد: ظرف مدت یک هفته باید مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‎رضوی موزه زیارت را در این شهر راه‎اندازی کند.

وی افزود: در ایام نوروز 92 با وجود تمام تبلیغات معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران و برخی عناصر آن‎ها در داخل کشور نسبت به انجام نگرفتن سفر مردم، شاهد رشد بسیار چشمگیر سفرها در اقصی نقاط کشور بودیم؛ به عنوان مثال تنها 11 میلیون زائر وارد مشهد مقدس شد که این یک اردوکشی تاریخی محسوب می‎شود.

ملک‌زاده از رشد 45 درصدی در حوزه مراکز اقامتی خبر داد و افزود: سال جاری تمامی دستگاه‎ها برنامه‎ریزی و تلاش کردند تا با رشد 45 درصدی در حوزه اسکان و مراکز اقامتی مواجه شویم؛ همچنین امسال 46.5 درصد بازدید از موزه‎ها رشد داشت.

*برگزاری جشنواره بین المللی زیارت در پایتخت معنوی ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بخش پایانی سخنان خود اذعان داشت: ظرف مدت یک ماه آینده جشنواره بین‎المللی زیارت در مشهد مقدس با همکاری استانداری‎های خراسان‎رضوی، فارس و قم و همچنین شهرهای زیارتی جهان اسلام برگزار می‎شود.

انتهای پیام/70003/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول