اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نورروز 92 صورت گرفت

بهره‌برداری از جاذبه‌های گردشگری شهرری

شهردار منطقه 20 تهران از حضور گسترده شهروندان تهرانی در تورهای گردشگری شهرری با محوریت معرفی آثار تاریخی و مذهبی منطقه 20 و محدوده حریم شهرری خبر داد.

بهره‌برداری از جاذبه‌های گردشگری شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، عظیم بابایی ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران وجود موقعیت‌های گردشگری و طبیعت گردی را از امتیازات ویژه و خاص محدوده حریم شهرری برشمرد و گفت: باتوجه به موقعیت‌های متنوع تاریخی و مذهبی در این منطقه، تورهای گردشگری ایام نوروز 92 با دو مسیر متفاوت اعم از ری گردی و حسن‌‌آباد گردی انجام شد.

شهردار منطقه 20 تصریح کرد: حسن‌آباد در محدوده حریم شهرری قرار گرفته است که گردشگران با استفاده از تور گردشگری حسن‌آباد گردی از موقعیت‌های تاریخی و مذهبی کاروانسرای کنارگرد، یخچال کلین، بقعه شیخ کلینی، آب انبار آراد، بقعه بی‌بی هاجر خاتون و شهرک سینمایی حضرت یوسف (ع) بازدید کردند.

وی چشمه علی، برج طغرل، گورستان ابن بابویه، آرامگاه شیخ صدوق و مشاهیر مدفون، آتشکده ری، برج نقاره‌خانه و مرکز ری‌شناسی را نیز از موقعیت‌های تاریخی و مذهبی مسیر ری گردی برشمرد.

بابایی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 20 علاوه بر طرح گردشگری این منطقه، از طریق تورهای تهران‌گردی که برای مناطق یک، 12 و 20 برنامه‌ریزی شده بود نیز میزبان گردشگران نوروزی بوده است، خاطرنشان کرد: 5 هزار و 250 نفر از شهروندان تهرانی مستقیما در طرح گردشگری منطقه 20 و بیش از 34 هزار نفر نیز از طریق تورهای گردشگری شهرداری تهران و مراکز دیگر از آثار تاریخی و مذهبی شهرری بازدید کردند.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه این منطقه بیشترین حریم شهر تهران را به خود اختصاص داده است، افزود: استفاده از جاذبه‌های گردشگری در قالب تورهای طبیعت‌گردی در روستاهای واقع در محدوده حریم از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است. 

انتهای پیام/2462/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول