اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به میزبانی دانشگاه آزاد بوشهر

نخستین همایش ملی پژوهش در اقتباس ادبیات نمایشی برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش ملی پژوهش در اقتباس ادبیات نمایشی به میزبانی دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد بوشهر برگزار شد.

نخستین همایش ملی پژوهش در اقتباس ادبیات نمایشی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالمحمد انصاری مسئول واحد فیلم حوزه هنری بوشهر پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری این همایش گفت: بنده با ارائه مقاله «شناخت ساختار قصه سلامان و ابسال عبدالرحمان جامی برای درک قابلیت‌های اقتباس و بازخوانی» در همایش شرکت کردم.

مسئول واحد فیلم حوزه هنری در خصوص این همایش بیان داشت: این همایش حرکتی نو و بدیع است که توسط دانشگاه آزاد تکمیلی بوشهر برگزار شده است.

انصاری اضافه کرد:‌ بیش از 300 مقاله در این همایش شرکت کرده بودند که 17 مقاله در نهایت پذیرفته شده بود و پژوهشگران به ارائه مقاله خود پرداختند.

وی یادآور شد: در این همایش بحث اقتباس از ادبیات داستانی ـ تاریخ کهن ایران و جهان و اتفاقات و حوادث واقعی، برای اقتباس برای آثار نمایشی از جمله نمایشنامه و فیلمنامه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

ایشان خاطرنشان کرد: این همایش در تاریخ 24 و 25 اسفند برگزار و دانشجویان و اساتید مقالات خود را در طی این دو روز ارائه دادند.

عبدالمحمد انصاری اشاره کرد:‌ یکی از برجستگی‌های این همایش سخنرانی دکتر کوپال بود و ایشان این حرکت را توسط گروه ادبیات نمایش بوشهر به فال نیک گرفت و افزود: دانشکده ادبیات نمایشی بوشهر می‌تواند به عنوان پایتخت اقتباسی در بین دانشگاه‌های ایران مطرح و تثبیت شود.

انصاری در ارتباط با مقاله پژوهشی خود افزود: ‌بازخوانی و اقتباس از متون کهن ادبیات فارسی می‌تواند راهگشا در تولید و بازآفرینی نمایشنامه و فیلمنامه‌های در خور و ماندگار باشد.

وی در ادامه یادآور شد:‌ این مهم صورت نمی‌گیرد مگر با شناخت درست این متون از منظر ساختاری و محتوایی، تا نمایشنامه نویس بتواند با نگاهی امروزی از این مصالح و داشته‌های غنی دیروز اثر بیافریند که فرزند زمان خود باشد.

انصاری افزود: ‌از این منظر قصه «سلامان و ابسال»، پتانسیل و قابلیت‌های خوبی برای بازخوانی و اقتباس دارد.

انتهای پیام/66006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول