اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پژوهش کتابخانه آستان قدس خبر داد

حمایت کتابخانه آستان قدس رضوی از 70 طرح پژوهشی و پایان‌نامه

خبرگزاری فارس: از ابتدای امسال تاکنون، افزون بر 70 طرح پژوهشی و پایان‌نامه توسط سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اجرا و مورد حمایت قرار گرفته است.

حمایت کتابخانه آستان قدس رضوی از 70 طرح پژوهشی و پایان‌نامه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعیده جلالیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، افزون بر 70 طرح پژوهشی و پایان‌نامه توسط  سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اجرا و مورد حمایت قرار گرفته است.

وی افزود: برخی از این طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها به اتمام رسیده و آماده انتشار است و برخی در دست اقدام است.

جلالیان با اشاره به جایگاه فرهنگی این سازمان، در کشور تصریح کرد: شورای پژوهش و انتشارات سازمان با هدایت و اجرای طرح‌های پژوهشی و حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلی و همچنین با ارتباط و مشاوره با اساتید و کارشناسان خبره، آثار فاخری را تولید کرده است.

وی با اشاره به محورهای پژوهشی این مرکز گفت: پژوهش در نسخه‌های خطی، اسناد و مطبوعات، آثار موزه‌ای، حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی و پژوهش در حوزه مدیریتی از محورهای پژوهشی این مرکز است.

مسئول پژوهشی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی یادآور شد: در این حوزه‌ها در سال 91، حدود 80 طرح و پایان‌نامه حمایت و اجرا شده است.

جلالیان از این بین به طرح‌های بررسی و شناسایی کاشی‌های زرین‌فام و هشت‌گوش در حرم امام رضا(ع)، عقدنامه‌های دوره قاجار و تاریخ نقاره‌خانه آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: علاوه بر طرح‌های پژوهشی، 13 مورد پایان‌نامه را در بر دارد.

وی اظهار کرد: فصلنامه کتابداری و اطلاع‌رسانی، گنج‌نامه رضوی، نشریه دانشورز، نشریه الکترونیکی شمسه و نشریه الکترونیکی برهان نیز از دیگر انتشارات این سازمان است که با قصد معرفی آثار ارزشمند موجود در سازمان کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به چاپ می‌رسند.

انتهای پیام/70002/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول