اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون‌ پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی:

بودجه‌های حمایتی دانشگاه آزاد در امور پژوهشی افزایش یافت

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بودجه‌های حمایتی این دانشگاه در امور پژوهشی در سال 92 افزایش یافت.

بودجه‌های حمایتی دانشگاه آزاد در امور پژوهشی افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، علی افشار بیان‌ کرد: مسابقات روبوکاپ ایران هر سال نسبت به سال‌های قبل با کیفیت و وسعت بیشتری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در نهایت باید به سمت کاربردی کردن علم روباتیک حرکت کنیم و این مسابقات فرصت خوبی برای رقابت دانشجویان و دانش‌آموزان است و در ایجاد ارتباطات بین‌المللی با سایر کشورها نیز بسیار تأثیرگذار است.

افشار ادامه داد: برگزاری مسابقات نباید تنها هدف ما باشد، بلکه استفاده و کاربرد این دانش در زندگی روزمره اهمیت زیادی دارد، همچنین صنایع کشور نیز باید ضمن حمایت از این دانش، از آن استفاده کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: توسعه و گسترش مراکز رشد و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان جزو برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی ما است و امیدواریم از این طریق بتوانیم علوم جدید را بیشتر ترویج دهیم.

وی از مذاکره و امضای تفاهم‌نامه با وزارت علوم برای احداث پارک علم و فناوری در استان تهران خبر داد و گفت: همه این اقدامات در مسیر کاربردی کردن علوم نوین به خصوص دانش روباتیک است.

افشار اظهار داشت: در معاونت پژوهشی یک کمیته راهبردی داریم که تصمیم‌گیری در خصوص مسابقات و جشنواره‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی را به عهده دارد.

وی افزود: ما در این کمیته برای سال 1392، 67 مسابقه و جشنواره برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یکی از آن‌ها مسابقات روبوکاپ است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ابراز کرد: ما مصوبات حمایتی که در این کمیته تصویب می‌شود را اجرا می‌کنیم. در بودجه‌بندی‌های پژوهشی نیز تغییراتی را اعمال کرده‌ایم تا به این ترتیب حمایت خود را بیشتر کنیم. در واقع کمک‌های مالی خود را نسبت به سال گذشته افزایش داده‌ایم.

وی با اشاره به قدمت علم روباتیک و مسابقات روبوکاپ ایران گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین پایه گذار علم روباتیک است و با توافقاتی که با رئیس این واحد انجام دادیم این دانشگاه تنها قطب پژوهشی روباتیک ایران است.

افشار در پایان اظهار داشت: این واحد باید به سمت تجهیز هرچه بیشتر آزمایشگاه‌های خود و تمرکز بر روی دوره‌های تحصیلات تکمیلی حرکت کند.

انتهای‌‌پیام/77012/ی/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول